Hållning...

Skulle vilja slå ett slag för en grundläggande sak som hållning...

När sommaren är här och fler människor rör sig utomhus syns det tydligare än någonsin. Jag pratar om människor utan hållning. Som liksom ha säckat ihop, så ordet potatissäck bäst beskriver dom.
Kvinnor, män, ungdomar (mest skrämmande), tjocka, smala, korta, långa... spelar ingen roll. 
Axlarna faller fram så deras ryggar liknar Ringaren i Notre Dame i unga år... Resultatet blir en mage som trycks ihop och liksom faller fram, och expanderas. 

Resultatet blir följande:
 

- Du ser kortare ut är du är
- Du får större mage än du verkligen har
- Du utsrålar osäkerhet och loj
- Din rygg kommer att skapa dig många problem
 
Ja, jag vet att många ÄR osäkra både i person och i sitt utseende, och trust me, jag vet precis att det är välidgt lätt att göra just så krypa ihop för att inte synas eftersom man inte känner att man duger.
Problemet är att du syns ännu mer eftersom sättet du rör dig på är onaturligt.
 
Mitt råd är :
STRÄCK på dig...
I alla lägen....
 
Du kommer att avlasta ryggen, som kommer att tacka dig längre fram.
Dina kläder kommer sitta SÅ mycket snyggare.
Du kommer att stråla säkerhet och pondus
Din längd kommer till sin rätt.
 
Som gyminstruktör så måste jag säga att under instruktionen så just det här det som jag mest behöver "tjata om":
Fram med bysten
Bak med axlarna
Sträck på dig
In med rumpan och magen
 
Vi måste komma ihåg att vi lämnat apstadiet för lääänge sen och är inte längre skapta för att gå som gorillor. Vi är skapta för att sträcka på oss...

Så en deal inför sommaren...:
LETS sträcka på oss...
Be proud of what you have...
Och är du inte det har du 2 alternativ:
1. sträck på dig ändå och låt omvärlden TRO det
2. Gör något åt det, det är inte försent för NÅGON, man måste bara förstå att det handlar om en förändring av din livstil och det tar tid så TÅLAMOD.
 
Kom igen nu.....
Ni kan....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0