Samhörighet....

Måste säga.
Jag känner en viss samhörighet med vädret.
Lite samma skrot och korn liksom... vi är på samma sätt typ.
Ombytliga... ni vet, som talesättet "ombyte förnöjer...".

Det var idag som det liksom slog mig... När blåsten liksom tog fart. Att vi är lite samma.
IGÅR
JAG - håret spikrakt uppsatt i en tofs utan störande slingor, prydligt, klädsel lite mer konservativ, enkel.
VÄDRET - blåser ingenting, lugnet. Havet ligger stilla... Solen skiner från en blå himmel, inga störande moln.
Likheten: stillheten, lugnet, fromma, enkla, rena.

IDAG
JAG - håret i en busig frisyr, virrvarr, oordning... blus med lite spets, höga klackar på fötterna och så bryter av med skinnjacka... lurig.
VÄDRET - kyligt... snålblåser... från alla håll. Ena stunden mulet, nästa sekund skiner solen, men luras eftersom värmen inte alls är där. Havet yr av vågorna...
Likheten: tja... virrvarr, busigt.

Jag gillar det... att kunna variera mig... precis som vädret.
Jag har liksom hittat fram till att ha flera stilar som jag tycker om, som jag kan skifta mellan. Äntligen har jag hittat en trygghet i det.
Och vädret är lite samma sak. Det gör som det vill. Ingen som kan styra det, alltid nån som inte uppskattar just DET vädret... alltid nån som älskar det. Men vädret bryr sig inte utan är sig själv vid alla tillfällen.

Så det kanske inte är så fel ändå.... mitt uttryck, att jag ibland faktiskt är det jag på skämt säger... Ni som känner mig vet vad jag menar, det har med COLD att göra.

Men jag är stolt över att ha kommit hit.
Och jag kan ju se charmen i alla olika väder... det positiva, så det är ju klart att det finns nån som kan se positivt på alla mina sidor också....

Undra vad för väder det blir imorgon....? ;)

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Jag röstar för bikini och flipflops, på sin höjd en liten sarong mot solen!

Då kanske vädret blir sisådär 25 grader och sommarfeeling?

2012-03-28 @ 21:36:23
URL: http://krabbeluring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0