Not my kind of tea....

Det är säkert mååånga som uppskattar det...
det är säkert många som tycker att det är bra, service och så vidare.

Men jag vill kunna gå omkring i en butik på min lunch, eller andra tider också för den delen, UTAN att bli påhoppad med diverse frågor eller kommentarer.
JAG frågar om jag vill något.
OCH jag skulle uppskatta att om jag säger nej första gången så BORDE det tas som ett tecken på att jag inte önskar få hjälp eller tips.

"- Jag ser att du håller i några blusar, har du sett den här?"
"- Hittar du alla storlekar..?"
"- Den här kom in idag om du vill prova...."

och så den bästa:
"- till vem tittar du på kläder till....?"

Ledsen... detta är verkligen inte jag... och de har säkert fått direktioner från sin chef för att mersälja, och gör rätt och är serviceminded... På mig fungerar det inte utan blir totalt motsatt effekt. Jag slutar gå dit.
Säger säkert mer om mig, än om dom och kedjan. Vilket jag inte bryr mig om.

Men.. det enda jag vill, är att shoppa ifred....
och jag säger till om jag vill veta något, letar efter något. KAN SJÄLV!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0