Nånting

Har nånting som pågår i mig.
Kan inte sätta fingret på vad det är, eller ens vad det är för känsla som besitter mig.
Rastlös liksom... Det far inom mig, som virvelvindar.
Tankar far omkring, längtan, saknad... undran. Önskan.

Vissa dagar är värre än andra. Vissa dagar vill jag liksom bara få bort, radera och spola över... spola fram.
Jag försöker identifiera känslorna, det gör jag verkligen, för att ta reda på vart de kommer från, vilka de är och hur jag ska tolka dom. Men det är inte lätt när det känns som att det är TUSEN på en gång. Och massa "å ena sidan..., å andra sidan". Hur ska jag då veta hur jag ska göra, hur jag ska känna.

Förvirrande??
NÄHÄ, menar ni.
Tänk då hur JAG känner det.

Nätterna är fulla av drömmar.
Jag hörde en gång att när man minns sina drömmar, speciellt mardrömmar, så är det hjärnans sätt att bearbeta sånt som man av nån anledning inte bearbetat alls eller klart i "vaket" tillstånd, men som uppenbarligen behöver bearbetas.
Ja jisses säger jag bara.... Jag vaknar trött i skallen... alla drömmar som trängs därinne... på en och samma gång. Det känns ibland som att jag försökt se på flera filmer på en gång, som att jag drömmer en massa drömmar parallellt (samtidigt) liksom, men att en av dom är i fokus emellanåt.
Nästan som att stå på ett varuhus med en vägg full med tv-apparater, alla satta på olika kanaler, och försöka se på EN av dom, medans det flimmrar förbi saker på de andra apparaterna intill... och till slut så skiftar jag fokus till en annan tv... och så där håller det på. Ett ständigt brus liksom.
Vaknar massa gånger.

Tecken på att jag behöver semester?
Ledigt...?

Jag vet inte...
jag känner mig så underlig inombords bara.
Önskar och längtar så mycket... efter sånt som inte går.

tack mitt ♥ för att du finns där... förstår mig... lyssnar på mig...

Kommentarer
Postat av: The Librarian

Kramar om och är här!

2012-03-20 @ 19:44:59
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0