Lunchkul....

Inget att rapportera idag...
Så jag bjuder på lite saxat från tjuvlyssnat.se

Om pappor och papper

Röda linjen mot Ropsten

Pojke 1 ~11: Min pappa är chef så han behövs ju egentligen inte. Vissa dagar är han bara hemma och läser SVD istället.
Pojke 2 ~11: Vad är det?
Pojke 1: Det är typ som twitter, fast för gamla.

Supertanten

Centrum, Falun

Ett par damer ~70 står och pratar.
Dam 1: Nu ska man inte få köra efter 70.
Dam 2: Men Reinfeldt vill ju att vi ska jobba till 75.
Dam 1: Hur ska vi ta oss till jobbet?
Dam 2: Med spark.

Tjej 2: Typiskt oss.

Gröna linjen, Skanstull, Stockholm

Två tjejer ~ 17 pratar om killar de är intresserade av.
Tjej 1: Hur går det med Kim då?
Tjej 2: Jag vet inte, jag vill inte vara för på för att han sagt att han springer åt andra hållet då, du vet. Hur går det med han Adam? Är ni på G?
Tjej 1: Nej, vi verkar stanna på C.
Tjej 2 ser fundersam ut.
Tjej 2: C?
Tjej 1: Chatt.

 

Fett fel

Högstadieskola, Växjö

En gäng tjejer ~14 sitter och diskuterar fetischer.
Tjej 1: Alltså, man kan ju ha fetischer på det mesta.
Tjej 2: Men jag fattar inte riktigt, vad har fetischer med semlor att göra?
Tjej 3: Vad menar du?
Tjej 2: Jo, men det finns väl något som heter Fetischdagen, ni vet den dagen där man ska äta en massa semlor!

Pikant om dansant

Danslokal, Lomma

Terminens första danslektion ska börja. En kvinnlig danslärare ~22 ska förklara för barnen hur leken "dansstopp" går till.
Dansläraren: När musiken är tyst så står vi still och när musiken börjar spela så dansar vi.
Dansdeltagare ~4: Mamma brukar ta av sig kläderna när musiken börjar.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0