det där med åldersnoja...

Mmm....
närmar mig ett trappsteg igen. Ett sånt där "jämnt" liksom.
Det är MYCKET delade känslor kring detta (en HELT annan historia...).
Och INTE hjälper det då att ha en Dotra som min.... (när hon gör så här alltså).
Lyssna här:

Det har varit prov i skolan... I dagens tid har ju varenda unge en mobil, som bärs med i UR OCH SKUR och av nån anledning INTE går att stänga AV under skoltid eller lektionstid. Och så länge det sköts så får eleverna ha dessa med in på lektionerna. Dotra för att ha musik i öronen eftersom hon lättare kan fokukser på det hon ska göra istället för stojet i klassrummet.
Igår så berättade hon att det fem minuter in på provet började låta på nåns bänk, en tyst mobil som vibrerade mot skolbänken... fniss utbröt... fem sekunder gick och nästa mobil började... och sen nästa och den fjärde började ringa, inom loppet av 2 minuter.
Jag belv lite upprörd och sa att det är sjukt dåligt av läraren att inte se till att sånt här inte händer under ETT PROV... då man som elev behöver koncentrera sig.
- När jag gick i skolan var det HELT otänkbart med musik på lektionerna... eller ens mobil, det FANNS ju inte ens mobil då...
Dotra helt lugnt:
- jaja, men det var ju på medeltiden också....

VA F*N...!!!
*muttrar...... SÅ gammal är jag minsann INTE... *

Inte vart det bättre heller när hon lite senare säger, i förbifarten på väg in i badrummet:
- VA??? SNÖAR det..... eller vänta.... det är bara fönstren som är så skitiga....

JA jag VET att de är skitiga... MEN till mitt försvar så bor jag intill en 4filig väg.... OCH det blåser oftast MOT dessa fönster... SÅ DE SÅ...

ONGAR!!!!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0