En fot på var sida...

MM... var fot på var sida. Lite så känner jag mig.
Handlar lite om mig själv och mina stilval.
En del av mig vill hålla kvar i det tuffa, rockiga. Ni vet, slitna jeans, en cool top kanske med tryck, höga stövlar och så vidare.
En del av mig känner sig lika bekväm (och kanske ibland mer) i avslappnat (leasure) klädd i ett par jeans, schysst stickad top, höga stövlar. Bära ett par knallröda jeans...
Ibland vill jag "mogna" (ja, det är så det känns) och ha min office-outfit, ett tight fodral, en kostym eller ett par snygga kostymbyxor med en häftig blus. Eller bara en finare top, kappa... typ.

Jag känner mig förvirrad.
Är det ok att mixa allt? Från dag till dag liksom?
Jag menar, om JAG trivs i det så måste det vara ok... eller?

Jag måste erkänna att jag många gånger väljer min outfit efter andras val. Inte på jobbet, där har jag (nästan) det jag känner för. Inte det mest rockiga, och inte det mest avslappnade, men ändå det jag känner för. Mer och mer är jag mig själv fullt ut och trivs med det... faktiskt.
Och ja, missförstå mig inte, jag har alltid på mig det jag trivs i, men det jag menar är att jag ofta lägger min trivsel i att jag ska matcha den andre, mitt hjärta.
Sunt?
Kanske inte... men om det får mig att må bra så måste det ju vara ok...

Det jag undrar är... måste man välja en stil och sen stick to it?

Jag vill inte det... jag vill kunna välja och vraka beroende på humör, känsla.
Det gäller även frissan... ibland rakt och enkelt... ibland uppsatt och ur vägen... ibland busigt lockigt, eller sexigt om man nu vill det.

Kan det vara nån åldersnoja som jag hamnat i tro?
Det känns nämligen som att jag nu borde ha valt en stil och sen hålla mig till den...
Som att jag är lite sent ute med att "leka runt".... sånt skulle jag gjort förr, inte nu.

Jag valde idag att testa att gå ut från min comfort zone lite... på shoppingrundan.
Dotras kommentar: Du ser ut som mormor....

Suck...
MEN... se det så här.
a) jag ser inte ut som en gammal tant i de kläder jag har
b) hon är ärlig och vill uppenbarligen att hennes mamma ska se ut som jag gör redan
c) hon bekräftade egentligen bara det som jag redan visste, rosetter och volanger ÄR inte min grej... hur snyggt det än är på de där modellerna....

Summan är väl.... jag behöver bara inse... alla är vi olika...
och mitt hjärta tycker om mig oavsett vilken av stilarna jag väljer... det är bara i min skalle det sitter.

Vill bara veta om det finns fler än jag som känner så här... som vill kunna köra flera olika stilar.
Eller har ni alla valt EN?


Kommentarer
Postat av: Vanessa

Önskar oxå att jag hade en stil to stick to, jag kan knappt lägga fram kläder dagen innan, för jag har aldrig samma känsla när jag vaknar!



Mkt opraktiskt....

2012-01-30 @ 16:30:38
URL: http://krabbeluring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0