Back.

Sköna fredag...
Klingar kanske lite skumt (för er som kommer ihåg det tv-program en gång i tiden....).
Oavsett, så var det så.

Efter en fullfart vecka är det helt sagolikt att bli mött vid bilen, få sin väska inburen och sen mötas av endast skenet från stearinljus högt och lågt överallt... ett glas vin i handen... en puss...
Tystnad...
Slog mig ner i soffan... det avnjöts kex och ost.
Sen gjordes det inte många knop kan jag säga.

Lördag ja...
Just det. Mina planer gick i TOKkras... och ack så ledsen jag blev för det. Men det var inte värt att riskera nånting :'(
Hade så gärna velat träffa girlsen... men vädrets makter sa annat.
Efter att jag agerat chaffis och sen fortsatte ner till centrum för att handla insåg jag på vägen tillbaka att det går inte... och det hjälptes inte att jag hade en bil med alla antisaker som finns. Erfarenheten sa att vägen till storstan är rent ut sagt förjäklig... så, det blev att stanna hemma (och deppa lite). Att ta sig uppför backen från gården sen var inte att tänka på, för NÅN.
Min plan fick göras om vilket resulterade i lite tvätt och sen matlagning.

Meny som komponerades av Italienfreaket himself blev (fast jag bidde ensamkock...):
Parmensan(ja, direkt från Bologna)gratinerad fänkål
Ugnsbakade kycklingklubbor med rosmarin & olivolja (båda direkt från Sicilien så klart), rödlök och vitt vin
Masalkräm med tunna mintkex

Måste säga att det bidde muuumsigt...

♥ länsade formen med kyckling så jag antar att betyget bidde godkänt.... ;)

Dock var visst masalavinet slut så det fick bli en kräm med Xanté istället.... LJUUUVLIGT!!

Kaffe och en whiskey i all enkelhet efteråt.

Och det är nu jag blir lite förundrad...
Trots kaffe och sockerintag på HÖG nivå... slocknade vi BÅDA i soffan FÖRE sju.
Visserligen bara typ en halvtimme... men ändå.
Snacka om att kroppen ville ha vila.

Sen passade jag på att smita ut och bygga mig en liten snölykta... så klart... MYS ska det vara.

Efter lite snöskottning av gården valdes soffläge igen.

Man kan säga att helgen har låtit mig bli helt utvilad.
Sovit som en stock varje natt...

Redo för veckan... och den kommer kräva en del av mig.
Det vet jag.
Men jag fixar det... för jag vet... och jag känner...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0