Nuet....

Snön vräker ner utanför. Jag njuter av det. Faktiskt.
Kanske det handlar om att jag lärt mig njuta av stunden, tiden som är NU och inte hela tiden längtar till nästa stund. Det ÄR vinter ännu och då SKA det snöa.
Pratade lite med kollerna om detta i veckan och det erkändes att det längtas hela tiden till nästa årstid. När det är vinter längtas det till våren... När det är höst längtas det till vinter och så vidare.
Glöm inte bort att leva i nuet... Det är ju faktiskt livet som pågår medan vi är upptagna med att planera framtiden... Längta ja, men till en viss gräns.

Jag är inte nån övermänniska på det planet alls. Tro mig... Det har varit perioder i mitt liv då jag flytt undan nuet med alla krafter jag kunnat uppbåda. Bara längtat framåt och vägrat vara i nuet.
Detta är jag glad för att jag inte längre gör. Nästan ibland så det är tvärtom... försöker dra ut på nuet så mycket det går, för jag vill inte att vissa stunder ska ta slut.
Och ja, att dela stunderna med någon man håller av oerhört gör mycket.

Dock tror jag inte att det enda måste utesluta det andra.
Även om jag lever i nuet och stormnjuter av dessa små härliga ögonblcik som skapas så kan jag ändå längta framåt... Jag längtar också efter sommaren, efter våren, efter vissa stunder. Planerad resa... helgen....
Skillnaden är jag inte låter det överskugga det som är NU.

Vissa stunder i nuet vill jag inte heller uppleva... men jag försöker inte fly dom längre. Jag har istället lärt mig att fylla dessa med saker som är för MIG.

Vad jag vill ha sagt är... hitta glädjen i det som är idag...
Kan man inte det... så är min idé att försöka hitta dit.
livet ÄR för kort för att inte leva i det idag.

Och att få dela det med sitt ♥... DET är min dröm.

Kommentarer
Postat av: Vanessa

Word! Mkt sant och väl skrivet.

2012-02-19 @ 20:02:28
URL: http://krabbeluring.blogspot.com
Postat av: Vanessa

Word! Mkt sant och väl skrivet.

2012-02-19 @ 20:32:37
URL: http://krabbeluring.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0