Vissa dagar alltså....

Vissa dagar undrar man... VAD vill nån ha sagt... eller den ha sagt...

Det hela började ju fint, sovit gott, kaffet smakade gott, Dotra kom upp i tid osv.
Fick städat lite och sen iväg för att handla lite.
Dock lite väl snurrigt ett tag, lite fram och tillbaka liksom...

Men sen...
Vädret lockade till en powerwalk så på med träningskläderna, preppade hälarna med plåster och på med pjuxen. Gick finfint... tempot var skönt och kroppen var sjukt taggad...
1/3 av sträckan kändes hälen av... lite.. för att sen mer och mer, till sist fick jag stanna och kolla läget... för att konstatera MEGA vattenblåsan på insidan hälen. SUCK... lång hemifrån, halvvägs nästan. Jahapp, inte mycket att göra. Det var bara att vända, stänga av gps-mätningen (muttrade en del, hade ju bra tid). Att gå kunde jag konstatera tidigt INTE skulle fungera... så... jag testade att springa istället, vilket fungerade. Så igång med GPS-en igen (kör Runtastic) och så springa hem.
Kändes superbra och stängde glatt av gps-en hemma för att kolla resultatet, tiden... bara för att mötas av "Kunde inte spara data"... och sen bara en massa nollor.... men GAAAAAAAAAAAAH!
Haltade upp och fick av mig skorna... AAAAAAAAAAAAAAAAAJ!!!!!!!!!!!
Har en blåsa som är dryga centimetern i diameter...

Lugn... det fortsätter...:
  • Muttrande började jag och Dotra fixa kladdkaka istället... Som blev lite FÖR rinnig... SUCK!
  • Ner och ska slänga in tvätten i tvättmaskin... bara för att upptäcka att jag är en dag för sent ute... GAAAAAAAH!!
  • Väljer att inte sätta mig hemma och sura, utan sticker till gymmet, bara för att trampa på spännet på min gymväska så den liksom skär in i hålfoten... AAAAAAAAAAAAAAJ... Inget hål som tur var. Men AJ.
Behöver jag säga att jag var lite rädd för att tappa en hantel eller få en i skallen under passet....? Men det gick superbra trots haltande (långt över förväntan, sjukt mycket kraft) och nu sitter jag här hemma... och undrar vad för skor jag ska ha imorrn, för ALLA skaver i detta nu... INGA fungerar... suck...

Undra om foppatofflor skulle uppskattas på office....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0