Förtroende.... del 1

Funderat på en sak.
Detta med förtroende...

Vissa människor känner jag direkt ett förtroende för och vissa inte. Jag vet inte HUR det är så, eller vad det är för exakta egenskaper, sätt, utseende, uttryck etc som gör det och det är inte det jag vill gå in på. Utan det är detta:

Om du från start har ett förtroende för en människa så är det kan det försvinna, tappas, om det sker något. Man tappar helt enkelt förtroendet för den personen genom en gärning som den personen gör.
Även om du i grunden haft ett starkt förtroende för den personen.
Men hur är det åt andra hållet?
Om du från start fått "fel" vibbar, inte känner något förtroende alls för vedebörande. Även om personen inte gjort något aktivt missbruk av ditt förtroende, utan det liksom bara kändes så från början. Är det då lätt, lika lätt som att tappa, att få eller bygga upp förtroendet för den personen?
Visst måste kanske den personen "kämpa" och bevisa lite mer än den som du kände förtroende till från start. Men GÅR det, eller ligger den där vibben, intuitionen, där och gnager hela tiden ändå?
Ska man lita på magkänslan i alla lägen?
Jag menar... den som du har ett förtroende för kan visa sig vara en bluff lika lätt som att den du misstrodde visar sig vara en klippa... eller?




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0