Explosiv... NOT!

Blodsmak...
Yr....
TUNGT....
PULS....
Teknikbeprövande....
HEJDLÖST roligt...

Det är ord som kan sammanafatta gårdagens muskelpass...
Jag är glad att jag kunde ta mig ur sängen någorlunda smärtfritt imorse. Men när träningsvärken kommer smygande redan efter ett par timmar efter avslutat pass vill jag inte ens tänka på hur det kommer kännas ikväll, ett dygn efter. Jag menar... det är DÅ jag brukar få ont... OM jag får det.
Vad som skedde?
Tja...
Lägg ihop en galen noormann (vi kan kalla honom NPT), ett stycke MINST lika galen HerrCK (hädanefter bara CK) och ett intet ont anande, träningskompistörstande FF, som glad i hågen velat träna ihop med de två förstnämnda efter att ha hört CK:s berättelser om deras träningspass...
Trots att jag hört berättelser om blodsmak i munnen, galna superset, nära-svimma-attacker mm, så lät jag mig inte skrämmas... Snarare längta ännu mer.
Visste också att spänstigheten hos dessa två herrar är något över vad jag sett. Och vad gäller CK:s spänst har jag ju redan fått en massa bevis på att den finns, med BESKED (och inte bara jag)...

Och jag säger bara en sak... tror du att du är vältränad?
Gör ett pass med NPT... han kommer bevisa motsatsen...

Jag kan konstatera att jag behöver träna explosivitet och teknik... alla fall på detta sättet... Kanske jag har styrkan, MEN jag hade INTE tekniken för att kunna aktivera rätt muskler för vissa övningar.
Jag menar.. hoppa JÄMFOTA från STILLASTÅENDE rakt upp på och landa på en plint som sträcker dig till magen (min maghöjd...). På deras upphopp höjde vi till typ  brösthöjd... hoppa upp och sen ner på andra sidan FEM gånger på raken... Efter att ha gjort 5 frivändningar (med stöt)... och avsluta sen med att fem gånger, från knäsittande, hålla en medicinboll rakt ut, HOPPA upp och ställa dig på huk (i princip "bara" dra upp fötterna under dig...) UTAN att ställa dig upp helt....
Detta set upprepades fem gånger... tror jag... tappade räkningen där ett tag...
Detta var FÖRSTA delen.. och redan här kände jag  blodsmak...
Glatt påmanad av CK och NPT... leendes...
Behöver jag säga att resten av gymmet stundtals glömde vad de själva höll på med och stirrade på oss istället... De måste ju undrat vad för galningar jag släpat dit...

Denna del efterföljdes sen av ett ryggset (3 övningar på raken, 3 gånger...), och sen mage/bröst.
Att jag inte svimmade... bland annat: 36 stående enhandsrodd, 60 utfallsHOPP med rotation av viktplatta... 100 varierande crunches på pilatesboll, i EN FÖLJD... och sen totalt 64 armhävningar med ena handen på en medicinboll (32 på var sida...)...
Jag har ALDRIG känt mig så totalt utpumpad NÅN gång... det fanns INGA krafter kvar... ALLS...
Mina muskler var SLUT... HELT domnade.. BORTA... förstår inte varför CK och NPT såg sååå himla nöjda ut. Fick mig en dask i rumpan för att kunna ta mig upp vid ett tillfälle.

MEN... för sakens skull vill jag bara påpeka att det inte bara var JAG som var totalt slutkörd... de två var minst lika skakis som jag efteråt... och svettiga.

Det som jag var så glad över var att ÄNTLIGEN få ha träningssällskap... som pushade mig... som utmanade mig, som gav mig nya tips på övningar. Hade jag gjort detta på egen hand hade jag kunnat ge kanske 70% av mina krafter. NU var det annat... och att höra denna mycket erfarna (som jobbar med sånt här, heltid) säga till mig: "Envis är du...." och sen var det något om en man också... men jag var inte i nåt läge att lyssna då... ;) är HELT underbart...
Jag fick en påminnelse om varför jag älskar att träna... helt klart.

Och vad jag vet är detta inte sista gången vi intar gymmet tillsammans.
Det ska testas annat och jag är medbjuden. HEJA MIG...
Kanske ska smygträna lite under tiden... för att orka menar jag.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0