Subconscious...

Okej, jag vet... att man alltid drömmer. Dock är det inte så ofta som jag minns drömmar.
Men nu, de senaste 2 veckorna typ, så vaknar jag konstant med drömmen i bakhuvudet. Ibland koms den ihåg helt, och ibland fragment av den. Och det kan ske flera gånger per natt eftersom jag allt som oftast vaknar en eller flera gånger varje natt.....

Huvudet känns tungt...  trots sömnen känns det inte som att den har fått slappna av under natten. Jag är trött...
Det är obehagliga drömmar, verkliga händelser liksom blandas ihop till ett virrvarr, och skapar nya situationer som behöver hanteras.
Att vakna så är jobbigt... speciellt när jag kommer ihåg känslan som drömmarna gett mig men inte kommer ihåg vad som hänt så att jag kan återge det... då är det också svårt att få stöd.

Antar att det är något med det undermedvetna som påtvingar sig bearbetning. Saker som jag inte bearbetat under vaken tid av olika anledningar.
Det kanske är så att man till en viss gräns kan skjuta undan sånt som måste bearbetas... till ett skrymsle inombords, men att det till slut blir fullt och dörren inte kan stängas längre...
Då sipprar allt ut och man tvingas bearbeta det... undermedvetet.

Eller försöker mitt undermedvetna bara tala om för mig att jag borde bearbeta vissa saker på annat sätt än såsom jag har valt? Är det ett sätt att tala om för mig att det sättet jag valt inte är det rätta?

Tungt är det alla fall...
Speciellt om jag vaknar nästan tårögd och kallsvettig...
Svårt att förklara för oroliga blickar...
Svårt att trösta.... när man inte förstår.

Påverkad av mina drömmar är jag helt klart....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0