SpiderWoman...

HÄFTIGT...
Det blev äntligen av... att få vara spiderwoman för en stund, eller alla fall testa på hur det känns.

Det var tungt, men kul. Väldigt kul och gav mersmak.
Med egen utrustning och en egen äkta bergsguide gav vi oss på väggen.
Fick bra instruktioner och tips.
Men om jag gillar att Dotra var BRA mycket snabbare än mig upp vet jag inte. Hon fullkomligt FLÖG upp för väggen och detta trots att hon inte gjort det förut...
Dock kom hon på, typ nästan helt uppe att hon är höjdrädd.... DÄR liksom... och började darra och valde att gå ner igen. IMPONERAD....
Övriga valde lite tuffare stråk, över liksom uthäng och annat. JISSES vilken smidighet och styrka... men som sagt, är man guide så är man. OCh är man en duracell kanin så är man... ;)
Själv testades 3 olika väggar och jag fixade hela vägen upp på två, och nästan helt upp på en. Mjölksyra och okunskap satte stop.

Sen testades det Bouldervägg... vilket är klättring utan sele, med tjock stor matta under, och du klättrar inte UPPÅT utan mer typ hängade UNDER väggen... URSVÅRT, URTUNGT...
Här måste FF träna ryggen mera.. HELT klart...

Sen att väggen är liksom själva entrén till stället, med STORA glasfönster ut mot parkering och väg... var liksom lite.. hmm... kul. Det var ju inte så att man kunde smyga direkt.
Men igen... HEJDLÖST kul.
Avslutade med en välförtjänt pizza på stan, allt enligt Dotras önskemål.

Lär bli fler gånger.... för till våren blir det uteklättring...!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0