ny era....

...då sitter man här... som tonårsmamma.

Dagen till ära fick jag rocka till det lite... jag menar, vill ju inte falla ner i nåt träsk utan fortsätta hävda att jag inte blir en dag äldre.
Innan jag gick imorse, efter skönsång (nåja, liiite alla fall ;)), presentöppning (Dotra bidde väldans glad och överraskad av speciellt två små boxar och dess innehåll.... som själklart bärs i skolan idag), trippelchokladmoussetårta (japp, får ju inte vara dum, måste ju se om mina egna intressen också ;)) och frukostsmoothie frågar jag Dotra om jag ser ok ut.
Hennes svar:
- Det passar jättebra, som allt annat på dig, du passar i allt... Vettu, en tjej i klassen frågade mig efter klassmötet om du var modell... eller hade varit.
SÅNT gillar en tonårsmamma att höra... :D allra helst en TRÖTT fredagmorgon efter en sen kväll....
Jag har besämt mig för att ta de som en äkta komplimang från henne och INTE ett fjäsk för att få mer presenter.

Måste erkänna att det hela känns lite annorlunda idag. På många sätt.
Jag tror inte att det har så mycket med att hon fyller år, utan själva grejen kring det hela. Vad som sker, hur det sker, engagemanget, viljan. Blir alldeles varm inombords av det, överrumplad och tacksam.

Minsann... så är det inte bara Dotra som blir firad för sitt inträde i tonåren....
Nu snackar vi dunsockar DELUXE!!!!! Rosa siden med sydda guldkanter....
SÅÅÅ varma.... och det behövs.
Sååå glad jag bidde... till lilla mig... liksom... en vanlig torsdag... :)

Dotra uttryckte en sak som jag misstänker att jag kommer att få höra ofta framöver, som har med detta tonårsinträde att göra. Ni vet, när man som förälder märkligt nog helt plötsligt blir pinsam... for no reason liksom. Och eftersom jag nånstans vägrar växa upp helt på alla plan (och inte bara jag ;)) utan gör lite som jag känner så kommer detta uttryck antagligen få höras en del:
- men MAMMA....

Igår kom det när jag hasade runt i dessa...
hehehe.....
Dock har hon ännu kvar det där härliga flinet i ansiktet och ögonen glittrar, så jag misstänker att hon var lite avis EGENTLIGEN... så länge hon inte HIMLAR med ögonen så ska jag vara nöjd antar jag.
Dessutom har hon inget att vara avis för... hon fick bling bling på hög nivå i en av sina boxar så de så!!!

Återigen...
GOTT NYTT ÅR MIN ÄLSKADE UNGE....!!

Kommentarer
Postat av: The Librarian

Haha... Lilltjejen...

2011-10-07 @ 13:07:10
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0