280 knyck....

Torsdag ja....

Verkar som det kommer vara dagar av utmaning framöver.
Vilket är underbart.
Skrotinstruktion står ju på kvällsschemat...
Och det är en historia för sig.
I förväg  får jag endast veta OM jag har nån...
Vet inte kön, ålder, en eller två... erfarenhet eller inte... mål med det hela...

Tro mig..  det är en rejäl utmaning...
Igår bidde det en mor utan nån som helst gymerfarenhet (visste hur en hantel såg ut men där tog det stopp....), tillsammans med sin 15åriga, 3 dagar i veckan fotbollstränande son. Att på 5 minuter (samtidigt som jag pratar med dom) ska lägga upp ett program i huvudet som passar båda är inte helt easy....
Fixade det och de verkade mycket nöjda.
Nästa blev ännu mer ett prov...
2 grabbar, 20-25 års åldern... den ena realtivt vältränad och den andre inte ett skvatt. De ska träna ihop... den ena gymerfaren och den andre inte ett dugg... hmm... samma här..  program för att bygga... med helt fria vikter och lite tuffare...
Det roliga var att de lyssnade uppmärksamt, skrev så pennan glödde och erkände vid flera tillfällen att deras teknik innan inte varit korrekt och att "JISSES vad tyngre det blev" när jag korrigerat den där centimetern. Lärde de även hur de kan hålla koll på varandra, vad de ska titta efter.
Fick lägga upp ett pass som de både kan göra helt igen men även dela upp (och HUR iså fall) på två dagar.
Det häftigaste var nog att efter den ena deklarerat att han minsann gjort crunches på boll, få hans ben och mage att skaka av utmattning efter bara 5-6 st..... visade helt sonika hur man SKA göra... mooohahaha.....

Ska bli kul att se dom in action sen..

Efter en hel dags arbete (i 280 och efter en intensiv vecka i övrigt), snabb vändning hemma för ombyte... 2 timmars koncentration på TOPP och prat... utbärande av 8 vinterdäck från förråd till bil (j*drans spring fram och tillbaka).... så hade jag inga problem att somna sen....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0