We are the champioooons....

Hittade inga Dumle Pepparkaka... letade i 3 butiker... MORR...

Sen undrar jag en liten sak...
Hur det är ställt med de som bestämmer åldersgränsen på filmer i det här landet...?
HUR kan en film som Danmark och Norge få åldersgräns 13 år där, men i Sverige är den BARNFÖRBJUDEN????
DESSUTOM var det INTE en enda sexscen i hela filmen, de kysste TVÅ gånger i en höststack FULLT påklädda... Visst, lite blod var det... men inte så att det behöver vara barnförbjudet.
Då anser jag allt att Harry Potter är värre, mer otäck, än den här filmen. Rent sexmässigt har jag sett en mängd komedier och dramor som är barntillåtna och har bra mycket mer sex i sig. Både vad gäller anspelningar och utövande.
SUCK...
Glad att jag lyssnade på Dotra den här gången. För vi hade mysigt.

Lördag blev lugn...
det vankades smarrig middag framåt kvällen och som vanligt blev jag (nästan) portad från köket. Vi avnjöt ett underbart vin och fann oss sen framår Så Mycket Bättre. Och ja, Laleh var bäst.
Planer smiddes och sattes i verket... ;)
YAY!!!

Söndag var det dag för något som jag sett fram emot.
En förlängning liksom.
Och det blev lyckat. På mysig italiensk krog avnjöts en trerätters som var fantastisk. Designated driver som jag var så fick det bli vatten i mitt glas... men det gjorde ingenting. Skymningen la sig och det var supermysigt.
Promenaden bort till konserten var precis vad som behövdes.
För ja, det vankades konsert...
The Story of Queen: We are the Champions
Hyllning helt enkelt. Den 24 november är det 20 år sen Freddie gick ur tiden.
Konserten var bra, MEN... Freddies röst var så säregen... så trots mycket bra försök kom de inte upp till den nivån. Men vi var nöjda och for hemåt mätta och belåtna.


Sen undrar jag HUR man är funtad om man ger sig ut på en motorväg, i kolmörker, i 110 km/h UTAN bakljus och knappt framljus... Är MYCKET tacksam jag upptäckte den i tid ... brrr...
Sen märker jag att i vissa bilar är högerfoten lite tyngre...

Nu är det ny vecka... full fart.
Med ännu en konsert på agendan... detta ska trängas med jobb, träning, fix, planering och beredning.

Är ni med mig....?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0