Uppåt väggarna...

Japp... det verkar inte bättre.
Satsar fullt ut på min nya karriär SpiderWoman.
Äh... skämt åsid o.
Det är vansinngt kul. Det var allra första gången förra gången och jag valde att se till att ta mig upp liksom.
Väggen är ju utrustad med ett gäng handtag i olika färger, som är satta i klätterbana liksom, med olika svårighetsgrader. Grejen är att välja bana (färg) och sen hålla sig till den... ÄVEN om det finns handtag i närheten som skulle underlätta MARKANT för att ta sig upp.
Den här gången gjorde jag så... höll mig till en färg i taget.
Jisses... svårare... tuffare... och ROLIGARE. Det handlar ju helt klart om att våga utmana sig själv, sina gränser och LITA på sin styrka. När du står där, tryckt mot väggen, 3 meter upp, med ena foten på ett fäste, ena armen rakt ut klamrandes i ett annat och den andra armen rakt ut åt andra hållet och inser att den andra foten behöver stå där den andra foten står... (för att kunna fortsätta upp, eftersom nästa fäste för handen är på "fel" sida...) för att fixa det måste du till att göra ett hopp... JA... SLÄPPA med foten från där du står, alltså HÄNGA i ENDAST fingertopparna, i en splitsekund för att byta fotfäste... Då... DÅ pumpar adrenalinet....
Även om jag är säkrad nerifrån... och vet att skulle jag tappa greppet och falla så kommer jag ingenstans.
Är glad för kritpåsen som hänger på ryggen eftersom handsvetten pumpar...

Klarade alla 3 banorna för kvällen... även om jag håller mig till en lägre svårighetsgrad än de andra så är jag nöjdmed min insats.
Jag menar... de har långt mer erfarenhet än mig...
Dessutom har jag inte klätterskor... utan för detta ändamålet klumpiga jympapjucks...

Fick även vara säkrare en gång. Vilket innebär att vara den som står på golvet och håller i den lina som den som klättrar sitter fast i. DET var också en utmaning...

Kan säga så här... mina armar var TOTALT stumma efter den här omgången. Fingrarna gick knappt att böja. Vid kvällsmatsfixet fick jag ta hjälp liksom... jisses.
URBRA träning!!!

Tror minsann det blir till att skaffa klätterskor och en egen sele. Kurs till våren får det bli även om jag har med mig en bergsguide och en mycket erfaren klättrare som visar mig alla tekniker.

ÄLSKAR utmaningar...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0