Lycka före tortyr

Köpte mig ett par svarta stövlar förra året... i slutet på säsongen.
Tydligen var de så enkla eftersom jag redan tröttnat på dom. Ok... till VISSA kläder fungerar de men i övrigt drar de ner hela outfiten.
Så jag florerade runt lite och kunde snabbt konstatera att hög klack och svart INTE är en kombo som är inne i höst. Men... eftersom jag vet vad jag vill ha så lät jag mig inte luras.
Fann till slut ett par... på nätet. Men ville prova först.
GISSA hur less jag blev i helgen då de inte fanns nånstans... i min storlek. Letade överallt...
Men så igår... drog Dotra och jag till grannstaden (hade kollat butiken via nätet hemifrån först)... och WOOOOHO!!! DÄR fanns dom...
Så nu står de hemma och lyckan är gjord.
Även för Dotra som nu tagit ännu ett steg upp i vuxenvärlden....  tror dock att JAG är mer exalterad över det än henne... (Men mamma... gör inte en sån stor grej av det....)

Kan säga att lyckan förbyttes mot tortyr senare.
Och då menar jag INTE i form av sträckbänk, lek med nåldyna eller kinesisk vattentortyr som jag så snällt fick som förslag...
Utan ett träningspass signerat min CK.
YIKES... Det blev hammarslag med rotation med 7 kg hantel, stående enhandsrodd på 35 kg direkt efterföljt av utfallshopp med vrid av 10 kg viktplatta. Som FÖRSTA set (3 gånger).... FLÅS FLÅS FLÅS (nåja... lite benpress som uppvärming...).
Bröstpress med hantlar... som han sen föreslog skulle kombineras med en magövning... FIFÄEN...
Ligg på rygg... få dina fötter fastkilade genom att han stod på dom.... ta en medicinboll på 3 kg och håll med raka armar ovanför huvudet... res dig upp som en situp och väl uppe kasta bollen (MED raka armar) till den som står på dina fötter. Börja gå ner igen MED armarna ovanför huvudet och var beredd på att ta EMOT BOLLEN igen... som kommer KASTAD till dig...  den är TUNG och för att du inte ska fara bakåt i golvet  med en duns är det magmusklerna som spänns till sitt YTTERSTA... (på bilden fuskar de lite och tar emot bollen FRAMFÖR sig....) GAAAAAAAAAAH!... upprepa 10 gånger.... i 3 omgångar (inkl. bröstpressen....)...
UUUUUNDERBART!!!!
Jag måste säga att jag är grymt glad att det finns erfarenhet av elitträning.

Gissar att jag kommer känna av magen än mer i kväll... rumpan känns redan...
och om det går som planerad blir det antagligen mer SpiderWoman... Eller skrot... NÅT av det.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0