mor dotter dag eller miljöpåverkan

Mor dotter dag...
Inleddes förvisso på egen hand med en rask rask promenad i solen. Milen avverkades med svettig tröja som resultat. Underbart måste jag säga.
Väl hemma mumsades det lite frukost och sen bar det av. Dotra hade valt grannstadens köpcentra så det fick bli så...
Vi hade sikte på ett par tre saker.... kom inte hem med NÅGOT av det.
Av nån underlig anledning kom hon på mer och mer saker som hon ansåg sig behöva... hmm... förstår inte detta. Och det är här som min undran om miljöpåverkan börjar.
Jag misstänker att Dotra på något sätt ser upp till sin mor, och gillar min stil eftersom det hela resulterade i en ny skinnjacka (stil a la FF) och röda basketdojjer (preciiiis som jag har) och ett par nya solglajjor (pilotvariant....).
Värsta coola tjejen blev det...
(Note-to-self: vi måste prata ihop oss innan vi går ut tillsammans i fortsättningen.)

Vad jag shoppade? Hmm... det blev 2 par örhängen och ett par solisar och en KNALLröd tunn stickad halsduk.

och JA, vi åkte även till Godisladan... ett måste....!!!
Mumsandes på godis körde vi norrut för att mumsa lite mer våfflor (som vi mumsade på igår). Godispåsarna åkte fram och jag sa väl vid ett tillfälle att vi inte skulle äta för mycket eftersom det skulle vankas våfflor snart...
Well well.. mumsade på och efter kanske 5:e godisen ser Dotra på mig och utbrister:
- Det räcker nu, mamma....!
Hmmppppfft... tänkte jag och stängde igen påsen och la tillbaka den mellan sätena.

DÅ TAR UNGEN OCH FLYTTAR PÅ PÅSEN.... UTOM räckhåll för MIG...!!!


Säger ingenting.. bara flinar åt mig och stirrar sen rakt fram.....
VA I....
Muttrade lite... och tänker att hon tydligen lärt sig en del av mig när allt kommer omkring.. men måste hon snappa upp just SÅNA saker...???!! Fnys.....

Så där fick jag vackert köra UTAN en enda godis till...
Och sen snodde hon en våffla av mig... med orden: man ska föda sina barn....

Ska spendera kvällen med att vakta min tunga så jag inte lär Dotra några mer dumheter....
Men mysigt hade vi....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0