pasta eller inte pasta....

Försökte multitaska..
Det gick hur bra som helst... en stund....


Visst... tacopaj stod på agendan (efter att jag musklat, diskat och hjälpt dotra tapetsera sitt rum med planscher...).. lät Dotra sticka och fixa Kesella lite tidigare i em... eftersom det var det enda som inte fanns när vi handlade igår. Trodde jag....
Fixade degen och lät den vila i kylen... börjar plocka fram övriga ingrediens... BARA för att konstatera att jag inte har varken ägg, creme fraiche eller tillräckligt med tomater... SUUUUCK....
Det var bara att steka köttfärsen och ställa i kylen och göra resten imorrn.. EFTER jag handlat... (Ja, orkar inte gå och handla IGEN.... ikväll...) dubbelsuck.

Bestämmer mig då för att koka pasta till köttfärssåsen jag gjorde igår, så jag har lunchlåda imorrn ändå, trots lack of paj... På med kastrullen och fram med det HELT nya paketet linguini...
Ska öppna det, så jag lyfter det och ska ställa det på högkant för att öppna ena änden... SWOOOOSCH... paketet blev liksom smalare i min hand... resten av de små illasinnade rackarna ligger utspridda över golvet... paketet VAR öppet i ena änden (vilket måste ha skett när det for som en rekyl ut ur skåpet en timma tidigare när jag skulle ha mjölet....). trippel SUUUUCK.... plockepinn fick en HELT ny innebörd...

Det är inte över än... Steker köttfärs och har skurit lite lök, som slängs i tillsammans med tacokryddan... av NÅN märklig anledning liksom hoppar några lökbitar UR pannan och hamnar på spisen... raskt tar jag upp dom och stoppar i munnen... inser typ kanske eventuellt lite för sent att löken är RÅ... den har ju liksom inte stekts ännu...

gaaaah.....

Men för att lugna er... köttfärsen ÄR stekt och klar... Pastan ÄR fixad.
Jag HAR matlåda tills imorgon.. och JA... nu ska jag nog lägga mig... efter jag låtit Dotra fixa kvällsmaten....

Those days....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0