Magi...

Vilken dag, vilken kväll.
Underbart att bara få vara, som man vill.

Kommer inte att skriva om allt, väljer ut några av alla godbitar bara.

Tomten hade varit även hos mig under natten och jag fick öppna paket i sängen. HUUURRA vad jag blev glad. Har uppenbarligen varit väldans snäll heeeela året... FNISS....

Grötfrukost som sig bör, med tillhörande skinkmacka...
Sen lite mys och sakta fixande inför lunchen, dagen till ära som alltid finklädda, allihop.
Gästerna kom och det vankades mumsigt julbord... Ett par nubbar till det och vi åt sakta och länge.
Lagom till Kalle kröp vi ner i soffan och jag fann mig inklämd mellan Dotra på ena sidan och CK på andra. Trötta och mätta... Dotra smög in sin hand i min och där satt vi hela denna måste-timme.
Vår egna tomte delade ut klapparna och glädjen var stor.

Resten av kvällen spenderades i soffan. Inga måsten, inga krav. Bara gott att dricka och mumsa på. En omgång alphapet avklarades (med mig som vinnare OF COURSE...) bland mycket annat.
Högläsning och många skratt.
Och ett konstaterande att mina köttbullar var mer än ok... ;)

Magi.

Trött, belåten och underbart nöjd, MER än nöjd, somnade vi sen.

TACK för att denna stund...
Lycka.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0