andra helgen

Bakhelg... liksom.

Sjukt med energi jag hade inför den här helgen.
Skurade badrummet och monterade en ny hylla till den samma efter jobbet.
Och en note to self här: HÅLL i duschslangen HÅRT om du inte vill får dig själv och halva hallen genomblöt i samma veva som du ska spola av badrummet... suck.....
Det hela blev mycket bra och resten av kvällen spenderade i soffan.

Lördag innebar lite lätt blåst, men samma här. Energi.
Plockade lite, dammsög, iväg och handla, satte lussekatts deg, planerade middagen (till Dotras stora förtjusning), bakade ut lussekatter samtidigt som middagen fixades till.
För att inte förglömma det grymma öde som 12 skumtomtar fick gå till mötes.... Kan säga att LL kved en del... moohahaha... men som en kolle sa, it is for a good cause... skumtomtefudge...
Maten intogs i lugn och ro och fick lots of beröm.. YAY... till mig...! Och ett litet puh...
Sen fick jag inte göra mera pill, så det blev ett mysläge i soffan resten av kvällen. Rött guld, massa prat och bara slappt. Så skönt. Och jag vill igen säga... de där sjöuttrarna gillar jag. MYCKET ;)!!

Blev väckt runt 7 på söndag morgon... hmmrffp...
eller nåt....
MEN... fick min vilja igenom, det somnades om en timma...  YAY...
Skön morgon med kaffe, lugn och ro. Efter att ha bråkat med inte mindre än 4 olika laptops samtidigt (måste sett hejdlöst kul ut...) och mitt modem gavs det upp till förmån för lite shopping istället.
En julklapp inhandlades, och lite rekning gjordes. Själva storshoppingen är planerad till om några veckor.
Middagsfix för min del innebar endast rivning av parmesan... sen kunde jag bara sitta uppflugen på köksbänken och beskåda resten. JISSES, vad gott det doftade... och så skönt att bara kunna få titta på (även omd et är lite svårt att vänja sig).
Det vankades lasange a la CK. Taaaaackar...
Matlådorna för veckan är räddade... efter att jag dyrt och heligt lovat att lägga undan en bit till Dotra att ha i veckan. Hon suckade nämligen en hel del när det visade sig att hon inte skulle vara hemma och få ta del av middagen.

2 ljuset tändes och jag bakade saffransbiscotti. SÅÅÅ gott.
Färsk frukt, glögg och några biscottisar fick avsluta kvällen som nästan innebar att jag somnade i soffan.


Fick tips av LL om nån King Kong gosedjur... vet inte vad hon syftar på men hon säger att jag borde skaffa ett alla fall.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0