Kvick....

Dotra är hemma i veckan... och det märks.
De kvicka kommentarerna haglar....
OCH.. hon vill vara med och träna. Det är alltid lika kul.

Vi kom in i en diskussion om huruvida hon är gullig eller inte. Jag sa till henne att hennes korkskruvar som bildats i hennes hårtofs efter jympapasset igår, var gulliga.
- De är inte alls GULLIGA... sa hon bestämt och drog i tofsen ...
- JO, det är de visst de, varför gillar du inte det? svarade jag...
- Det är fjantigt att vara gullig, svarade hon blixtsnabbt....
- Mäh, kan inte jag vara gullig alltså, frågade jag då.
Hon tittade på mig, la huvudet på sne och svarade:
- Nej mamma, du är cool.

.... vad säger man.....?

Att hon tänker på lite andra saker än mig är helt klart också.
På vägen hem pratade radiokillen om nån konstig restaruang som tagit detta med rawfood till en annan nivå, och nämnde saker som levande djur (typ sniglar, kräftor etc...). MIN första tanke var ju FY TUSAN SÅ VIDRIGT... och väntade lite på samma kommentar från henne. Jag rynkade på näsan och vred huvudet mot henne. HENNES kommentar blev dock, lugn och sansat:
- Undra hur dom får dom att stanna kvar på tallriken....?

... som sagt... vad säger man.....?

Antar att hon är sin mors dotter.....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0