Kämparglöd...

Har en vän som jag beundrar.
Inte för att denne har uträttat stora saker för omvärlden, inte för något hjältedåd, inte för att den har materiella saker eller något sånt.
Utan för dennes sätt att leva med motgångar.
För det är just det som händer.
Den lever MED motgångarna.... varje dag ...
Värk, praktiska saker som strular, hamnandet i klorna på andra människor som felar....

Trots detta finns glädjen, leendet, orken att ha ett skinande hem, omhändertagandet av familj på bästa sätt, om sig själv, viljan att leva, viljan att vara social.
Trots alla käppar låter denne sig inte förfalla... Kryper inte in i ett hörn, gräver inte ner sig, tar till flaskan eller andra saker för att döva...
Utan kämpar...

Jag beundrar orken, modet och viljan.
För det är en styrka....
som jag beundrar och ser upp till.
Och som faktiskt även får mig att orka och hitta styrkan.
Och jag är glad att vara en av vännerna... att ha denne i mitt liv.

Sänder en tanke till dig... och hoppas du finner mer styrka i det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0