Sunday, sunday.

Försökte summera veckan.
Har väl varit lite av en bergochdalbana som vanligt, fast på annat vis antar jag.
Fått några spontana och helt underbara komplimanger, utan att det varit något mer som legat bakom, typ försök till raggningsreplik eller så. Och det kändes fantastiskt skönt!
Passade på att köpa en present till mig själv dessutom... för jag tyckte att jag behövde det...

Fredagkvällen fick bli lugn då väckarklockan ilsket pockade på min uppmärksamhet klockan sex på lördag morgon. Inte ens i veckorna går jag upp sååå tidigt... suck.
Men vad gör man inte för musklerna...
Det var dags för studiebesök, inspektion av nya träningsmaskinerna som ska beställas, träningspass med lite nya infallsvinklar och föreläsning... tillsammans med ett gäng av mina kollegor.

Föreläsningen gick ut på att de mesta inom träningsupplägg nu för tiden är på på väg back to basic igen. Man lyfter upp de riktigt gamla metoderna och moderniserar dom lite. Vi fick höra hur ett av de allsvenska lagen har sin fysträning upplagd, och framförallt varför. MYCKET intressant och givande.
Sen fick vi faktiskt köra ett pass a la Allsvenskan... PUUUUH!!! Med väldigt ENKLA övningar... inga vikter... lyckades han få samtliga av oss toksvettiga....




Självklart skulle det köras en utmaning och vem kunde inte hålla sig i schack tror ni...? SJÄLVKLART skulle FrkU ge sig in i detta.. frivilligt... medan de andra tittade på...
Jag är tacksam att jag kan gå idag.
Allt detta under ledning av ett av de allsvenska lagens alldeles egna fystränare... När han började prata om att tröjorna på grabbarna allt som oftast åker av under deras fyspass, så slutade FrkU lyssna och började fundera på hur man kunde nästla sig in där... ;).... GAH...

Det vankades lite käk och då gjorde Herr Dafgård oss sällskap... för att sen visa lite gymmaskiner och ge lite tips. DÄR har vi en vältränad och välsvarvad man vill jag lova.... LITE smörig för min smak, men kunnig...

Resten av lördagen glömmer vi.

Nu är kvällen kommen och jag laddar för måndagen. Söndagen har bringat lite konstiga saker, som jag inte vet hur jag ska hantera, och jag hoppas INNERLIGT att jag får klarhet i det ganska omgående!!!!

Har fixat ett gäng piroger som ligger tryggt i frysen, MUMSIGT...
Har musklat mig lite, de muskler som INTE gör ont.. :).

Välkommen måndag... och nej, jag har inte glömt att flytta tillbaka tiden...!!!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0