Släktdrag...?

Oj då....

undra vart detta ska sluta....

Gick upp som vanligt imorse. Vanliga rutinen liksom....
Ut och sätta på kaffet, fixa gröten åt Dotra och plocka fram allt annat som sig bör till frukost...
In och ruskade lite i Dotra... som knorrade lite lätt som vanligt.
Ut igen, gjorde klart resten... och ropar på henne:
- KOM nu.... gå upp!!
varpå hon morrar tillbaka:
- VARFÖR??
- EH??... för att det är skola.... svarar jag lite frågande...
- NEJ, vi är ju lediga idag..... säger hon då...

OOOOOJ... jag har missat något.....
Faast inte bara jag....

Frågade henne varför hon inte sagt något om detta.... Hennes svar:
- Men jag sa ju att jag kanske ska till badhuset imorgon....

Eh visst... ok... eller VA???? (ska DET få mig att fatta att de är lediga... VAD för tonårsslang har jag missat NU??)

Till saken hör att:
- jag sa till henne 3 gånger igår att jag vill att hon diskar när hon kommer hem från SKOLAN idag. Hon svarade bara JA på den saken (VARFÖR INTE SÄGA DÅ att hon är ledig....????)
- hon ville ha kompis att sova över tills idag, varpå  jag svarade att INTE på en SKOLdag (varför inte DÅ påpeka att det inte ÄR skola.....???)

Vet inte om det hör till saken att JAG brukar ha STENKOLL på sånt här...
I vanliga fall... typ...

Välkomna till förvirrade familjen....

Kommentarer
Postat av: The Librarian

Va?? Är du inte tankeläsare??? :-)

2010-03-17 @ 19:08:45
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0