Dagen efter

Måndag igen.
Första vardagen efter den stora festen...
Som representerade min nystart. Och nu är det verkligen nystart.
Lämnar det gamla bakom mig, för att gå vidare på en annan väg, hitta tillbaka till mitt liv igen.
Ett liv som jag trivs med, även på den sidan som är JAG, efter officehours.

Jag tar små, små steg varje dag.
Jag vet vad jag vill och vad jag behöver göra.
Vad jag vill är EN sak.... den biten kan tyvärr inte jag påverka längre.
Vad jag BEHÖVER göra är en annan.... jag försöker att göra det... för jag vet innerst inne att det är det som är det bästa för MIN skull, för MITT välmående. Men det är här det dyker upp en massiv konflikt, det liksom krockar. Det jag tänker och borde, och det jag gör.

Men jag inser att jag inte kan fortsätta i samma spår som tidigare. JAG MÅSTE...
Det räcker nu... jag är klar...
Går... dag för dag, ett steg längre bort... ett steg längre från ....

Inte för att jag vill utan för jag behöver... för att jag är inte värd det som är...
jag är värd att ha mitt liv...  att ha kontrollen... att vara den om är ...
Förloras hellre...

Jag är klar och vet vad jag vill, jag är beredd, jag var beredd.
Mitt mål riktas om... det är dags...

NOW OR NEVER!!!!


TMD

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0