undrar fortfarande...

Var det smart eller inte?
Att ta med sig 16 pree-teens tjejer (med AAAAALLT vad det innebär) och lära dom boxas?
Finns både för- och nackdelar självklart.
Det jag KAN säga med säkerhet är att det är ett gott gäng tjejer.
De kämpade på trots att koordinationen i vissa uppvärmningssteg mest slog knut på dom... och blicken i deras ögon avslöjade TOTA förvirring. Ibland var det verkligen som att kopplingen mellan vad de SÅG och det dom gjorde själva var totalt obefintlig.
De skrattade gott åt sig själva ett tag... eftersom HELA ena väggen är gjord av speglar....

När själva boxandet kom igång.. då ni... YIKES!!
Det sparkades och slogs hejvilt... OHEJ vad de hejadade på och sporrade varandra HELA tiden.
Till slut hördes knappt musiken längre...
Det tjoades och IIIIIIIIIIII HA... om vartannat... JÄTTEkul.

Själv lekte jag slagpåse för instruktören och tro mig.. det är MINST lika jobbigt.. att hålla EMOT slagen... från en som KAN boxas... och lägger HELA kraften rätt i VARJE slag...
Armarna darrar hejvilt just nu...

Jag antar att när allt kom omkring... så var det inte så farligt att visa dom ett och annat...
Om inte annat så fick de testa något nytt!

Me be nöjd!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0