Myror i brallan....

YIKES......
Har inte kommit åt att träna på flera dagar nu... OHEJ vad det kryper i kroppen på mig nu.
FY tusan.

Ikväll får det bli ett rejält pass på gymmet, TRO mig.... musklerna SKRIKER åt mig... hela min kropp är i KAOS känns det som.
Abstinens även kallat.
Kanske inte bara på grund av att det gått ett tag utan att jag även har min träning som terapi.... behöver elda ut lite nu... och inte så lite heller!!!

Avslutningsvecka för övrigt.
Dotras sista vecka på skolan som hon haft i 6 år nu.
Hon ser mest fram emot det nya och det förstår jag.
Men som sagt.. Pree-teen som hon är så är allt väldigt viktigt inför den stora dagen.
Klänningen är upplagt och struken, smycken valda, skorna står i garderoben.... och Dotra är där inne och hämtar dom för att prov-gå dom ideligen (Ja, jag måste ju gå IN dom, säger hon). Frisyren håller på att bestämmas.
Jag har lovat att hon ska få ha vissa saker den här dagen som hon inte får ha annars under skoldagar.

Var på show igår, som klassen fixat ihop.
Gustav Vasa var temat, och sen följde lite uppvisning av dans och sång från vissa.
MYCKET uppskattat.

Och det slog mig... att det är nu väldigt väldigt tydligt hur olika snabbt barn utvecklas.
I klassen finns allt från tjejer som klär sig som värsta tonåringarna, sminkar sig varje dag och har pojkvänner (eller min babe som de även kallades), till tjejerna som ännu inte intresserat sig för varken smink, kläder eller killar. Även på själva utvecklingsstadiet skiljer det sig väldigt väldigt mycket.
Påpekade detta för Dotra som tycker att det är grymt jobbigt att ligga i framkant när det gäller det här. Hon är långt ifrån ensam i klassen.
Av nån anledning såg hon lättad ut... som om hon inte själv reflekterat över att flera av tjejerna är som hon, utan bara sett sig själv liksom.
Hoppas att det underlättar för henne till hösten också. Det kommer nog hända en del under sommaren för ganska många tjejer.

Längtar till kvällen...



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0