som det kan bli....

Ingen fara, jag lever...
Har bara varit lite busy...

Systra med bihang kom i lördags och nattade kvar.
Det bjöds på restaurang och en massa prat. Dotra var med och fick en del tokskratt.

De skulle återvända på söndagen och det hela slutade med att jag och Dotra packade oss in i deras bil vi också, och helt sonika hängde med dom hem.
Dagarna har varit varma och fyllts av massa saker.
Måndagen spenderades bland annat med en tripp till en närliggande gammal stad och glassmumseri. Det var VAAAARMT... 42 grader i solen.... YIKES...
Dessutom blev vi tvungna att inhandla allergimedicin, Xylocain salva och Mygga till Dotra, eftersom söndagkvällens myggattack resulterade i stora bölder på henne. Myggen ÄÄÄLSKAR henne.
Hon fick stenhårda bölder, på båda benen och i handflatan och led fruktansvärt av klådan.
Fick tipset att vanlig allergimedicin skulle hjälpa mot just klådan, så hon fick prova. Det fungerader, dämpade klådan.
Dock blev hon trött av det, men hellre det än klåda....
Det tog 2 dygn innan svullnaden lagt sig, men med hjälp av regelbundet intagande av Kerastin så blev kommande myggbett bara vanliga utslag.
Som bekant skyr myggen mig.... inte ett enda myggbett....

Tisdagen spenderade jag med min systerson och svåger. Svåger hade fixat träningsträff på ett gym med en kompis till honom, som är chef över ett gäng dörrvakter på flashigaste krogarna i hufuvstaden och som dessutom är lite sponsrad av ett företag inom just träningsprodukter och kost.
Grymt kul att få lite andra infallsvinklar och tips, dessutom se hur andra gym är uppbyggda. Mycket av det som han sa är saker som jag visste, så det var lite skönt att få än fler kvitton på att jag gör rätt.....
Behöver jag säga att jag har grym träningsvärk idag???? AJ AJ AJ AJ.....
Dotra höll sig med Systra och de hade tydligen haft vattenkrig a la mega.

Kvällen spenderade jag i köket och lagade lite käk. Systra är alltid den som står i köket annars, i alla lägen. Hon är som jag, ÄÄÄLSKA att laga mat... och gör det GRYMT bra. Och.. jag måste säga att jag är rätt skicklig jag också. Middagen slukades och massa beröm fick jag....

Idag reste vi åter hemåt... Resan gick fort och HUR smidigt som helst. Vi var på minuten i rätt tid.... det finns hopp tydligen. Resan gick fort då vi båda satt djupt försjunkna i varsin bok.
Nemo som var på semester hos Mormor hämtades upp till Dotras glada uppsyn... ohej vad hon saknat honom.

Det har varit sena nätter och fullt ös så nu pustar jag ut i soffan hemma och uppackad, tacksam över att jag var såpass oförvirrad när vi åkte att jag dragit ur TV, telefon, modem och stängt av Dotras dator och även dragit ur den sladden. Har ju både sett och hört att Tor varit på besök.... och han var mycket, mycket arg.
Lite tråkigt att jag missade det.... älskar åskväder....

Nu väntar resten av semestern... undra vad för mer spontant vi kan hitta på...!!

TMD...

Kommentarer
Postat av: The librarian

Sommaren är lång... Mycket kan hända! Gott att vi hade det gott :-D

2010-07-15 @ 19:21:09
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0