semester men inte från allt...

Semestertid... ja... men inte från allt.
Igår blev det en löparrunda. Och detta är faktiskt, tro det eller ej, bara min första HELA runda springandes. Jag har försökt vid ett par tillfällen tidigare men då stoppade håll mig. Innan dess så testade jag mitt i min powerwalk för att liksom känna känslan, och då sprang jag ju inte hela vägen.
Det är inte så långt, bara 5.5 eller om det var 5.1 km. Dock ville gps-signalerna inte nå min fån, så det bidde ingen mätning. Jag testade båda apparna jag har på den, men ingen av dom ville hitta nån signal.

Kändes lagom liksom. Sprang som sagt hela tiden igår... och det kändes som det gick i hyfsat bra tempo.
Resultatet:
  • ett gäng liter svett rinnandes av mig....
  • en getingkollision = getingstick i vaden (vi korsade varandras vägar....) (första på över 15-20 år, syns inget nu längre)
  • kunde glädja nån med att behöva ha på Salubrin på mig själv... något som jag gladeligen kommer dragandes med till alla andra vid stick, bett och småsår...
  • blåsor under bägge fötterna
  • konstaterande att jag tyckte det var rätt kul att springa.

Behöver dock inhandla lite nya saker; brallor, nytt armband till fånen att ha runt armen och ev nya skor. Vi får se...

Ikväll är det dags för test två!! Vilket passar utmärkt... musklandet.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0