some days...

Vissa dagar alltså.. då funderar man allt... hur det ska gå liksom.

Vaknade som vanligt före Dotra. Det är matchdag så LITE tidspress fanns.
Duschade och sen väcktes Dotra...
Frukost togs fram, gröten (till Dotra, INTE mig...) fixades, allt under tiden som jag chattade med LL och drack kaffe. Så fokus kanske inte helt var där den skulle, men allt detta går ju liksom på rutin, har gjort det SÅ många gånger förr liksom.... så varför komma ihåg vad man gör för det är ju samma sak varje morgon.

Eller...?

KANSKE jag borde insett att jag skulle FÖRSÖKA fokusera på det jag borde när jag finner mig själv SKAKANDES ett helt nytt paket mjölk innan jag öppnade det... som med vilken juiceförpackning som helst... suck!!
Men inte jag inte...
Glömde bort mitt kaffe... eller ja...glömde vart jag ställt koppen och under tiden jag gick runt för att leta efter den såg jag att LL ville mig något på msn, så jag svarade henne och glömde sedan bort allting... TILLS jag satte mig vid frukostbordet igen och inser att... hmm... VART e mitt kaffe...?
Den här gången hittade jag koppen... med KALLT kaffe... suck... bara att göra nytt...

Kulmen kom dock när det var dags för juice...
Tar upp förpackningen (GOD MORGON juice, med EXTRA stor kork) och börjar skaka... tills jag hör SPLATT.... och ser att det mesta av juicen nu ligger på köksbordet... samt lite på en MYCKET förvånad dotter.... (under de sekunder som det tar innan juicen hamnar på bordet och avge ljudet som får mig att reagera och sluta skaka så hinner jag skaka till ett par gånger....)
Dotra tittar på mig och säger KOlugnt:
- Mamma , vad gör du....?

Av NÅGON outgrundlig anledning har jag alltså skruvat AV korken på förpackningen under tiden jag dukat fram allt det andra. Och skruvat av korken är ALLT jag gjort för INGEN av oss hade nån juice i glasen...




MEN SERIÖST....!! Vad är det som HÄNDER.....??! Vem försöker säga mig något och VAD?
Säger bara en sak... tala klarspråk.... detta fungerar inte....
SUCK!!

Funderade allvarligt på om jag skulle våga mig utanför dörren idag... allra minst köra Dotra till match... (som vinndes.. bägge 2)

Men resten av dagen förflöt utan fler missöden... tack och LOV....
Men ibland blir jag rädd för mig själv... och de som väljer att vara i min omgivning...

Säger bara en sak... säg inte att jag inte har varnat er....!!!

Kommentarer
Postat av: MrsBloodyKisses

åååh, äntligen någon som kommer upp i min nivå!! Nästa gång vi gör ngt ihop får vi nog varna omgivningen extra mycket :D

2010-01-11 @ 07:58:48
URL: http://spaces.live.com/MrsBloodyKisses

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0