vinterskrud...

Ok.. jag ger mig... jag skriver ett inlägg om snön...
OCH med livet som insats antar jag...
För JAG, jag har inte några probelm med snön... faktiskt...

Kalla mig dum, jobbig eller vad det nu må vara, men februari ÄR faktiskt en vintermånad....
Då SKA det vara SNÖ....
Och vad jag kan minnas från när jag var liten var det faktiskt snö för det mesta på vintern.
Det finns vinterdäck, snökedjor om man så önskar, man KAN köra lite långsammare, det är OK att ha mössa OCH vantar och kanske en extra tröja på sig om man fryser när man går ut, till och med en halsduk. Detta är faktiskt inte BARA snygga accessoarer...
Och att skrapa rutan på bilen på morgonen tar faktiskt inte mer än 5-8 minuter...och så blir man lite varm på kuppen. Om man nu inte kan ta kollektivtrafiken och sätta sig i en varm buss direkt....
Skotta sin uppfart om man har en sådan skapar ju både värme och lite rörelse... underbart...!!

För ärligt... VAD är alternativet så här års...?? REGN, blåst... REGN... GRÅTT... REGN... är DET bättre...???
INTE för min del.....
DET får vi nog av under hösten och våren, även sommaren.


Var lite nöjda för en gångs skull... det ÄR en riktig vinter.... barnens vinterkläder SLITS ut för en gångs skull... och behöver inte ges bort urväxta och OANVÄNDA.... de kan leka ute i snön.
Det är ljust på dagarna.... det är vackert ute.
Vi måste bara lära oss att hantera det bättre, så vi slipper bli "överraskade" i trafiken, eller få fastfrusna tågväxlar och tak som rasar in på grund av snötyngd.
Dra lärdom.. för jag tror inte att detta är den sista vintern som kommer.....

December, januari och februari = VINTERmånader....

Men du... KÖR försiktigt.... även om du anser att du kör bra... så finns det MÅNGA dårar kring dig som INTE kan....

// kan iofs hoppas på att vi slipper ett snödjup på 117 cm som de idag uppmätte i Jämtland... eller snörekordet i Sverige som ligger på dryga 3 meter... då kan nog till och med JAG tänka mig att protestera....//

Kommentarer
Postat av: Lena

Så himla bra skrivet. Du har helt rätt. Jag gillar också snön och så blir det ju gratis träning på köpet man måste ju inte bara träna med vikter. Kram

2010-02-03 @ 08:37:55
Postat av: Eva M (Aka Peaches74)

World!

2010-02-03 @ 16:09:35
Postat av: The librarian

Helt rätt! Vintern ÄR härlig. Jag KAN dock klara mig utan en meter höga snövallar som man liksom får klättra över :-D . Hellre kyla och snö än regn och blåst!!

2010-02-03 @ 16:17:09
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: Yrvädret...

Återkom när du har ett hus bönan! Då kommer du förbanna varje snöflinga som ramlar efter jul :)

Ju mer snö...desto mindre mat till rådjuren...desto mindre buskar hos Yrvädret... men men. Till våren kan vi säkert ha poolparty på gräsmattan av allt vatten. KRAM!

2010-02-03 @ 17:40:42
Postat av: Bellizzen

Men gumman...117cm??? Du behöver inte åka till jämtland för det, kom ut till oss :-)

2010-02-03 @ 19:24:32
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0