Progress

Dotras fröken hade kallat till samtal, det obligatoriska som ska ske under höst/vår termin.
Det gör mig alltid lika glad.... Hon är så bra min Dotra, allt fungerar med bravur. Fröken berömde henne för att hon ser så harmonisk ut, kan lyssna och ta till sig den kritik hon får och är flitig på lektionerna.
Hon ligger mycket bra till i alla ämnen och har inga som helst svårigheter med inlärning eller förståelse, suger bara åt sig allt.

ÅH,... vad sånt här gör mig lycklig.... att det fungerar så bra....
Hon är även i år engagerad i elevrådet och ska ställa upp som kamratstödjade också.
Härligt att lite av mitt engagemang i olika saker sporrat henne att våga sig på lite nytt.
Så nu sitter jag stolt i soffan... DÄR har jag lyckats alla fall. OCH fått henne att klara den ofantliga omställning hon har genomgått under våren och sommaren. Hon är den bästaste Dotra man kan ha... mystjejen nummer 1... Vilket TEAM vi är....!!!

For till grannstaden för att hämta den bästaste LittleLibrarian, fördriva tiden i god väns sällskap är underbart. Prata av sig lite, vilket jag kan behöva....
Kolla in hennes arbetsplats, alla (fina) konstverk i form av sjuklingar i sängar och äppelskruttar... och inte att förglömma den mäktiga väggen med hela riksdagen... Imponerande... att det verkligen finns nerplitat.. men det är som vi sa; Det är nog bara hon och jag som ser tjusningen i det... hahaha.
Dock fick jag inte äran att se så många av kollegorna. Jag undrar om hon gömt dom för mig eller om hon helt sonika puttade ut dom så de skulle slippa min nuna, galningen.. hihi!!



Nu sitter jag alena, Dotra är med pappa även ikväll, efter lite mutter från hans sida....
Kvällen ligger helt öppen... inga planer alls. Träna är inte aktuellt, varit igång varje dag sen torsdag förra veckan så...
Promenad på Strandis kanske, ensam, lugnt och fint?
Kanske... vi får se.


Kommentarer
Postat av: The Librarian

Ja, riksdagstrycket ÄR fantastiskt!!! Men "konsten" är sååååååååååå ful - förutom äppleskrutten!! Tack bästaste FrkU för skjutsen!! Kraaam

2009-10-12 @ 18:06:00
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0