Power

"Ja må hon leva, Ja må hon leva...." startade jag dagen med så vackert det gick. Med en bricka med ljus och paket och bakelse väckte jag Dotra med denna vackra skönsång. Hon vaknade med ett leende och dagen var igång.
Frukost till henne och sen till skolan, med nya armbandet och de efterlängtade, nya torgvantarna.

Morgonen var underbar, friskt i luften, solen sken och det blåste endast lite, så jag ställde bara hem bilen och gick ut på min powerwalk. Det var SÅ himla länge sen... MEN så skönt.... Musik i öronen, frisk luft och igång med blodcirkulationen. Rensa skallen lite och få in ren, frisk luft och piggna till....!!


Gårdagen gick i ett huj, hann med allt jag skulle.
Men tänk att allt ska hända när man sitter låst. Mitt under kursen fick jag ett sms där det frågades hur det gått med Dotra (som var på träning och sen hemma ensam....)... Hmmm... bidde lite skakis och smet ut för att ringa henne. Det visade sig att hon hade fått en boll i ansiktet under träning. Det gjorde lite ont men ingen fara som hon sa. PUH... men som sagt... sånt händer aldrig när jag är tillgänglig....



Fick ett gäng besked igår också. Ett av dom var MYCKET positivt och gör att nu är det verkligen full fart som gäller. Känns skönt att det är på papper nu!!
Sen var det lite andra saker som jag fick veta, berättat för mig, som jag inte vet hur jag ska förhålla mig till. Fattar liksom inte varför jag fick veta alls. Vad var syftet? Skulle det betyda något för mig eller....? Hmm.. förstår inte. Gör nog bäst i att försöka låta det rinna av mig, inte försöka tolka. Det är ju det som har satt mig i jobbiga situationer tidigare, så nu är det operation avskärmning och blockering som gäller.

Nu ska jag jobba på ett tag. Sen ska jag göra tårta och baka äppeltoscakakspaj tills ikväll.
Det blir lite besök ikväll... för Dotras skull så får jag som vanligt bita ihop och se glad ut... suck...

Dagen blir fin, solen skiner....
Jag lever och andas....
Och har en fantastisk Doter.... som idag blir 11 år!!!
Grattis min underbara lilla tjej!!!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0