tala i gåtor

Jag har hört från flera håll att de tycker att jag pratar i gåtor i vissa av mina inlägg, och att jag är så djup..

Jag kan inte annat än hålla med.
Anledningen till att jag är kryptisk många gånger är för att jag vet att de som läser min blogg känner mig, min omgivning. Mycket handlar just om min omgivning och jag vill inte hänga ut nån. Den eller dom som det  ev handlar om förstår inlägget och ibland räcker det. Det kan också handla om jobbet eller mitt nya liv som kommer efter det jobb jag har nu, och det vill jag ha för mig själv samtidigt som jag behöver få tankarna ur mig.
Bloggen har blivit mitt sätt att prata av mig.
Jag förstår också att ensam inte är stark, men  för mig är det svårt att kliva över den tröskeln. Jag har en vän som jag briefar mycket med.
Men det är inte helt lätt. Det händer så ofantligt mycket i mitt liv att det jag säger kan verka snurrigt då den jag pratar med inte är insatt i bakgrunden. Hur lätt är det att hjälpa då?
Mitt liv som sådant, mitt arbetsliv, min pre-teens dotter, min träning, mina (o)relationer med familjen... som sagt.. det sker mkt överallt!!!

Jag skriver kryptiskt för att skydda de eller dom som det handlar om.
I vissa lägen är det inte rätt att hänga ut nån så att alla fattar vad som sker eller komma ska.
Vissa fattar vad jag skriver om och det räcker!!

Att jag är djup vet jag inte hur jag ska tolka, men jag tänker tacka för den kommenatren.
Skönt att inte bara en ytlig bitch jämnt!!! Hahahah!!


Kommentarer
Postat av: Jessica

Vet precis hur du känner dig! Var ju i "liknande" situation för inte så länge sedan. Ena stunden vill man skrika ut allt man funderar på, vad man känner och tycker - andra stunden sluter man sig och vill trycka tillbaka allt. Då är det skönt att blogga. Skriva några rader och få ur sig lite i alla fall. Dessutom kan man ju även gå tillbaka om en tid och titta i sin "dagbok", bara för att känna att man kommit över den tröskeln som man DÅ tyckte var så hög.

Jag läser din blogg flera gånger varje dag (även om jag inte kommenterar jämt) bara för att veta hur din sinnestämning är och för att jag verkligen bryr mig om dig och din/er framtid!

Många kramar från en som tog ett stort kliv ;)

2009-05-21 @ 13:47:23
Postat av: The librarian

Tjena bitchen! :-) helt rätt, din blogg, ditt liv! Men tack för att du delar med dig till oss andra! Det är jag så glad för att du gör! Och du, om jag undrar över något så frågar jag! Sedan är det alltid upp till dig om/när du vill berätta! Keep on blogging :-D .

Och efter festen jag var på igår, vill jag bara säga: MER KARAOKE TILL FOLKET!!

2009-05-21 @ 13:49:47
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/
Postat av: Z

Folk ska väl skita fullständigt i hur du uttrycker dig. Det viktiga för dig är väl att du har möjlighet att uttrycka dig och få "prata av" dig.. Vill dom inte läsa det du skriver så byt blogg! Tycker det är starkt av dig att inte "hänga ut" folk som många andra gör. Det ska du bara ha credit för tjejen..



Allting kommer ordna sig för dig, med jobb, familj osv ... allting tar sin tid men jag tror du vet det nu!



Och om alla s.k. vänner till dig verkligen bryr sig om dig så hoppas jag verkligen dom slutar trycka ner dig med deras negativa kommentarer om din vikt, att du tränar för mycket osv.. DU trivs ju med att träna, DU är ju stolt över din "nya" kropp. SKIT i deras avundsjuka kommentarer som dom säger enbart för att dom själva inte orkar bry sig om sig själva! Du är JÄTTEFIN som du är... Låt aldrig någon övertyga dig om något annat!!!



Ta hand om dig!!



Kram



Z

2009-05-21 @ 14:44:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0