Oro...

Sitter här och är lite orolig...

Imorse kände dotra att det kliade så på magen, drar upp nattlinnet och upptäcker en liten, liten fästing... som satt sig.
Jag fick bort den direkt. Den satt hårt men verkade inte suttit så länge. Inget kvar så vitt jag kan se.
När hon kom hem förut var hon snuvig och klagade på lite huvudvärk.
Hon fick i sig en macka och lite juice samt en Alvedon.
Hon dricker så lite vätska så det brukar ofta vara problemet när det gäller hennes huvud.
Så hon fick med sig en vattenflaska och sen iväg på träningen. Träningen idag innebar bara en promenad med gänget i 2,5 km.
Hon kom hem, glad i hågen, hungrig.
Så hon käkade och sen i säng.

När jag nu kom hem efter träningen var hon vaken ännu, klagade över att hon frös och kände sig som om hon skulle spy. Såg lite blek ut.
Hon fick en Alvedon till.
Nu sover hon tror jag...

Men, ska jag vara orolig... eller kan det vara bara vanlig hederlig förkylning?
Området där fästingen satt är rött men inte större än 2-3 cm i diameter.

Kommer nog inte sova så mycket i natt utan springa och kolla henne...
Fy... gillar inte sånt här. Speciellt inte när jag är ensam ....

Håller tummarna för att allt är bättre imorgon...

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0