morgonen har grytt

Jahopp så ha måndagen passerat.
Skrev in mig på AMS, men de gör inte mer förrän den dan jag är arbetslös och det dröjer ju som sagt.
Men jag har goda förhoppningar om framtiden, i alla fall på det planet, så det är lugnt.

På lunchen passade jag på att införskaffa dessa (bild lånad från Göteborgs Kex) som har gäckat mig i kakhyllan i flera dagar. MÅSTE ju prova... men måste säga att jag är lite besviken. Lakritssmaken kom fram om man BARA åt den smeten.. annars var det vanlij och kex för hela slanten. Lite vek i smaken. Nä, tacka vetja hederlig Ballerina....

Hade ett samtal igår, med en vän som har tonårsbarn, vars andre förälder beter sig som en tonåring.
Det blir kontroverser och tonåringen gör tokrevolt. Det är tufft att ha ett barn som vänder en i ryggen för att man är konsekvent och vill ha vissa regler på hur man uppför sig och hur man är. Men jag är övertygad om att detta kommer att lösa sig.  Tonåring får ta mkt ansvar för sitt hem hos den andre föräldern, i princip den som ser till att det städas, lagas mat, diskas och allt sånt. Detta samtidigt som tonårens alla vanliga känslor och problem och hormoner far i kroppen. Inte konstigt att det slås bakut då. Tyvärr riktas detta mot min vän, som har utmålats som the bad guy på sätt och vis. Märkligt hur del beter sig. Den andre föräldern vägrar ta itu med tonåringen och de problem som de har utan kräver att min vän ska ta itu med det, saker som denne inte ens är inblandad i.....
Kan inte berätta hela storyn här, men det är en soppa och konstaterat är att den andre föräldern behöver växa upp rent mentalt och ta itu med sina problem. Dock inte ngt som kommer ske... Tragiskt!

Såg mig, Kollegan och Belizzen i vår inspelade reklamfilm igår...!!
hahaha... vet man att det är vi känner man igen oss!!
Lättförtjänta pengar.. här snackar vi timpenning på HÖG nivå!!
mer sånt.. kanske DET som blir min nästa karriär... reklamskådis... fniss...

Tjing!


Kommentarer
Postat av: Bella

Hade varit kul att se den, men det lär väl aldrig hända med VIASAT :-(

2009-05-19 @ 13:26:38
URL: http://blogg.aftonbladet.se/bellizzen

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0