Hur man kan förgylla sin vardag på jobbet!!

1. Ring upp någon på kontoret som du knappt känner, uppge ditt namn och säg

"Jag ringde bara för att meddela att jag är alldeles för upptagen för att kunna

prata just nu. Hej då."

2. För att signalera slutet av en konversation, sätt händerna för öronen och

grimasera.

3. Lämna din gylf öppen i en timme. Om någon påpekar detta, svara "Ursäkta,

men jag föredrar det så här."

4. Babbla osammanhängande till en kollega, och fråga sedan, "Fick du med allt

det där? Jag vill inte upprepa det."

5. Sök dig själv i interntelefonen (utan att förställa din röst).

6. Gå in på en väldigt upptagen persons kontor och, medan han tittar på dig med

växande irritation, tänd och släck hans lampa tio gånger.

7. Vad folk än frågar dig så svara "plupp".

8. Sätt upp en hastigt nerskriven lapp på anslagstavlan med texten: Förlorat, röd

och svart boaorm.

9. Sammankalla ett möte och säg att "det här med datorer var nog ingen bra idé.

Ni ska få skrivmaskiner och en flaska Tipp-Ex var istället efter lunch".

10. Gå på toa utan att låsa efter dig. Det är obetalbart att se hur människor

reagerar när de öppnar dörren och efter någon sekund inser att det redan

sitter någon där.

11. Medan en kontorskamrat är ute, flytta deras stol till toaletten.

12. Slå dig ner på en chefens kontor och börja arbeta. När chefen kommer in och

tittar frågande, säger du "Ursäkta, kan jag hjälpa dig med något? Är du den

nya praktikanten?"

13. Kom för sent till ett möte, be om ursäkt. Plocka upp mobiltelefonen och läs

sms, skratta högt och ljudligt.

14. Hitta på smeknamn åt alla dina kollegor och använd alltid dem när du sitter i

personalmöten. "Det där var en bra idé Loppan" eller "Jag kan nog inte riktigt

hålla med dig där Smulan".

15. Ställ din papperskorg uppe på skrivbordet och märk den med "inkorg".

16. När du samtalar med någon, var du än befinner dig på din arbetsplats, så säg

"jag tror att det är telefon till mig". Gå iväg och hämta kaffe istället.

17. Häng en 60 cm lång bit toalettpapper baktill i dina byxor och agera

jätteöverraskad när någon påpekar det för dig.

18. Sänk alla skrivbordsstolar till lägsta nivå.


Kommentarer
Postat av: LoEm

härligt:) jodå, här är det bra :)

2009-04-07 @ 15:44:11
URL: http://loem.blogg.se/
Postat av: Jessica

Tycker jag känner igen den här listan! ;)

Ha en härlig kväll - trots att DH har utgått!

2009-04-07 @ 21:30:32
Postat av: Bellizzen

Ha ha ha, tänk att få köra nr 12 :-) Om jag kör hela listan blir jag nog garanterat uppsagd, utan varningslappar :-D

2009-04-07 @ 23:26:23
URL: http://blogg.aftonbladet.se/2351

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0