Hata eller älska?

Måndag... ordet är inte speciellt vackert... men är det en bra dag?
Hmm.. jag sitter på kontoret och mår lite kymigt... svider i ögonen, känner mig lite hängig och vaknade med huvudvärk. Halsen kliar och e allmänt irriterade... Hade hoppats på en natt med sömn men icke... nån timme här och där bidde det väl.

Hur som helt, e på plats på kontoret.
Vädret verkar bli bra.
Vad veckan har att erbjuda vet jag inte heller ngt om. Jag har ju önskemål men insett att dessa sällan spelar nån roll.
Helgen som kommer är det dumt att tänka ngt om...just nu.

Behöver jag tala om att vissa hade mkt kul åt mig på gymmet igår??
Men jag tränade lite tyngre igår, tyngre vikter. Det bidde bröst, mage, ben/rumpa (som jag fick assistans med vikten på, för tungt för att orka lyfta på plats själv), triceps och axlar.
Har lite träningsvärk faktiskt. Men nu blir det ju knappast ngt förrän onsdag igen.

Så, ska man hata eller älska måndag?
Måndag är första dagen på veckan och ett steg närmare helgen.. hade det inte varit måndag, kan det inte bli tisdag osv.
På så sätt är måndag bra.
Men å andra siden är det tungt att komma igång.. vad var det nu man gjorde när man lämnde bygget i fredags?
Måndag är ju tecknet att helgen är över, alldeles för snabbt som vanligt.

Just i dag har jag inga åsikter eller tycken om måndag... det är måndag, rätt och slätt...

Kram

Kommentarer
Postat av: Andreas "Kryckan" Hansson

Jag fick mig en chock kan jag lova.. men då har jag lärt mig nått nytt ha ha

2009-04-27 @ 09:22:34
URL: http://kryckansblogg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0