Liksom tappar ord....

Lite lätt snurriga dagar nu... Sen några veckor tillbaka...
 
Mixar mellan engelska och svenska hejviltunder dagtid.
Ena sekunden pratas det på svenska, men så kommer något emellan och man behöver skifta till engelska på sekunden...
Mitt i en dialog, genomgång på engelska, kommer nån annan och frågar något, på svenska... Växlar över på direkten för att svara på svenska.
 
Skriver texter, både engelska och svenska... då gäller det att ha grammatiken på plats.
 
Är än så länge tacksam för att jag inte svengelskar, blandar svenska och engelska ord, eller svarar på engelska om jag får frågan på svenska och tvärtom. Faktum är att det är nog en stor eloge till mig, considering.
 
Dock glömde jag vad tangentbord hette.... det blev helt sonika "mouse and the... eh... other thingy you write on". Kollen kom till undsättning, dock med ett MYCKET förvånat ansiktsuttryck och sa "eh... keyboard?"
 
Skyller på sömnbrist där...

SÅ DE SÅ!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0