Avklarade saker liksom

Vilken helg....
Den kommer att gå till historien på många sätt.

För min del var det första riktiga VÄSTKUSTfirande.
Med allt vad det innebar.

Saker att ha med sig i minnet:
* sången på bryggan. Att få sitta intill en gitarrspelande trubadur på en brygga, benen dinglande över vattnet, höra Cornelis sånger blandat med lite Taube... sagolikt.
* Dotras rattande av 11fotare... SJÄLV... SOM hon strålade.
* Kärleken... den kärleken. Vackra ord... kärleksfull, omtänksam... sprudlande. KAN inte annat än gråta lyckotårar.
* Människorna. Unga, livfulla....
* partajet... duochjag... vilket RÖJ... Har ALDRIG varit med om något liknande. Och jag förstår mycket väl att detta nu är en tradition som bitit sig fast och bara ökar.... Champagnen flödade, både ner i halsen och över huvuden. Dans på bord och stolar. Fullt ÖS...
* Komplimangerna...  till Dotra. SOM de gillade henne... När flera år äldre killar tvärstannar i sin dans, lyfter på solglasögonen, tittar på mig.... tittar på henne och utbrister: "SÅ söt hon är... WOW... så vacker....!" DÅ växer man ännu mer som mor.
* Välkomnandet... som utböling är det INTE lätt... men med det hjärta jag har välkomnas jag...
* Dialekten.. SOM jag älskar denna dialekt. Det var en fröjd att bara sitta och lyssna... T är D... VIT uttalas alltså VID (fast inte med ett så "tungt" d... utan mer ett som liksom inte kom ända fram. Sjöbod heter det INTE...  utan bua, eller boa... lite svårare att höra där. Men igen, underbart att lyssna till. Speciellt från de yngre, än mig.

Måndag har kommit....
Regnet öser ner.
Har några veckor kvar tills semestern drar igång på allvar, men helgerna är fullspäckade fram tills dess. SOM jag längtar...
Och känner nånstans att veckorna är enda chansen att vila liksom.
I den här veckan ska det knös i lite Mr Laundry dejtande, löpturer, städning och sånt där.

Full fart framåt....

Sa jag att jag älskar mitt liv?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0