Insikt....

Återupptog en gammal kär bekantskap till mig och Dotra igår.
Det var på tok för länge sen.
Den kom in i vårt liv för ett gäng år sen men får ofta stå undanskuffad. På grund av platsbrist.

Men igår, sommarvärme och alllt, DÅ kom jag ihåg.
Vår juicecentrifug...
Släng ner all frukt och grönt som det är (skala först), och sen kommer underbar juice.

Det jag dock insåg igår är varför det är SNORDYRT att köpa RIKTIG juice i affären. Och då menar jag sån UTAN tillsatser och bös.
Vi skar upp 3 apelsiner, en halv galiamelon, 3 kiwisar, 3 mindre morötter, en halv mango och nästan en halv annanas.... vilket resulterade i TVÅ glas juice.... TVÅ!! visserligen hyfsat stora glas. Men ändå.
YIKES.



Ja jag vet att min centrifug kan lämna mycket att önska och att det inte på nåt sätt verkligen pressar ut ALL juice. Men den är ändå rejäl och en av de bättre.


Så jag lovar att inte haja till över priset nästa gång jag köper FÄRSKpressat i affären. MEN jag kommer vara ytterst noga med hur det smakar, eftersom jag vet hur nypressat SKA smaka.

Vi njöt av våra vitaminbomber.... och kommer att göra fler.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0