ÄNTLIGEN....

Helt ärligt.. jag har längtat. Efter kylan. Efter att få använda sina mysiga vinteraccessoarer.... får nytta av dessa lurviga inköp, rejäla kängor och vantar.
Det ger en speciell känsla.
 

Det enda jag ser som en nackdel är att bilköringen blir lidande. Jag verkligen AVSKYR biltrafiken här på kusten så här års. JAG vet att JAG kan hantera MIN bil... och att JAG anpassar min hastighet och körsätt efter min förmåga och väglag. Det som jag är rädd för, är andras körning. Efter de senaste dagarna är jag inte speciellt tryggare.... Det ska köras i över 100 km/h på snötäckt motorväg, där lös snö gör att bilarna med enkelhet kan få sladd. Det ska köras om oavsett... det ska hållas samma hastighet som alltid. Det ska liggas MAX 2 meter bakom mig och trycka på... 
Det är DESSA människor jag är rädd för... för även om jag anpassar mig, så hjälper inte det om stollen i vräkigaste bilen i sin omköring får sladd och far in i mig... eller ser till att nån annan måste väja och i sin tur far in i mig.
Snälla... om alla liksom sänkte hastigheten och tog det lugnt när snön vräker ner så skulle det inte bli trafikKAOS... okej??
 
Dotra har julfixat lite... bakat lite.. .MUMMA.. favvisen är Mariannetryffel och så här sjukt goda ser de ut, och jag kan lova att det ÄR MINST lika goda....

 
Julen är i antågande...
Ni känner mig....
this time it will be.... OVER AND OUT!!
Klappat och klart dessutom... YIHA....
 
Avslutar med att visa... eh... Biltemas variant på... eh... tja... det låg servetter under så... För avdelningen "Korrekturläsare sökes, anställning per omgående"


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0