Quest'anno è finito....

IGEN...

TACK SÖTA UNDERBARA HÄRLIGA GALNA vännor...
SOM jag älskar er... för att ni är de ni är....!!!

GRAZIE!!!

Fjärde upplagan är genomförd som ni kanske förstår.
Årets tema: IIIIIIIITALIEN så klart....
Planeringen har pågått ett bra tag, menyen satts ihop ... allt handlas och planeras.
Fredagkväll blev startskottet för själva matlagningen. Mitt ♥ och jag roddade, han stöttade, visade, kom med bra kunskaper. Vi samarbetade otroligt bra... och smakade så klart på 2 av vinerna som skulle serveras dagen efter.
Så underbart mysigt att få dela en del av festen med honom, men också att spendera tid ihop i köket, laga mat tillsammans, prata, lyssna på musik.

Resten av fixet avklarade jag under hela lördagen... och vilken tajming... precis 1 min efter att sista Ricottabollen var friterad ringde det på dörren...

För att sen göra en lång historia kort...
VI HADE SÅ SJUKT kul att vi glömde gå ut....
Dock hann vi med:
  • rensa de flesta faten
  • avnjuta både en blondin, en byracka och en ståtlig herre
  • stripptease
  • sång
  • facerape
  • 4 vänförfrågningar
  • ett MAFFIGT tillkännagivande (GRATTIS igen...)
  • glada tillrop till kocken....

och så vidare...

Fullständig meny på svenska (allt lagat från scratch...):
Prosciuttolindad Grissini
Fritata
Riccottabollar (friterade)
Friterade kronärtskockhjärtan
Laxsnittar
Oliv- & sardellsnittar
Pecorinofyllda tomater
Inlagda champinjoner
Pizzete (minipizzor)
Gorgonzola fyllda päron med valnötter
Oliver
Mozzarrella med sicilansk olivolja
Cocktailcapris

Vi amo tutti...!!

Nästa år är det jubileum minsann...

Kommentarer
Postat av: MrsBloodyKisses

Dolce! Ljuvligt! Tack! Underbart! Me loves!! Perfetto! LOVE!

2012-04-25 @ 08:38:00
URL: http://ryra209.wordpress.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0