Timeout....

Tog en timeout, en VÄLDIGT välbehövlig sådan.
Från ALLT...

 

Detta innebar, under en vecka (bland annat):

35-40 grader... i luften... minst 25 i vattnet.

total avsaknad på moln...

ingen telefon

ingen klocka

inga måsten

 

Några saker som jag kommit på, konstaterat och insett... och borde komma ihåg....:

  • sand blir VARMT.... VÄLDIGT varmt....

  • rött ljust betyder inte stopp för alla....

  • ju högre vågor, desto viktigare är det att ha rätt åtsittande badkläder

  • sandblästras gör ONT

  • att befinna sig 100 meter över vattenytan endast iförd en sele att sitta i, fastspänd mellan en ballong och en båt är minst sagt hisnande... Note to self: andas ÄR bra....

  • en väg med två ritade filen kan ha plats med MINST fyra fordon i bredd.... i 80 km/h.

  • man vet ALDRIG vad som väntar kring nästa krön

  • ett litet ord på dess rätta språk kan göra SÅN skillnad

  • bläckfisk, svärdfisk och sardiner var mycket godare än jag trodde

  • en stor stark är ibland mer och ibland mindre

  • att färdas över vattenytan i 50 knop är GUUUPPIGT, och det är bra att vara stark i det läget.

  • Gate Closed innebär inte alltid gate closed....

  • karaoke på finska är INTE fint... nånstans... nån gång.

  • EN bok är på TOK för lite för nåt sånt här... otippat? NOT. Orutinerat? OH YES...!

  • alla har sitt sätt att tala om att Don't Drink and drive....

  • tänk vad ett par solglasögon kan göra.... ;)

  • största utmaningen....: vilken drink ska jag ha nu och orkar jag släpa mig ut i havet...

  • kroppspråket säger MYCKET och är väldigt användbart

 

Detta var lite att dela med mig av... det kommer kanske mer.
Hur som helst var det väldigt välbehövligt... sitter dock här fullständigt slut.
Den där värmen i 7 dagar, gott att dricka mest hela tiden, sena kvällar, tidigar mornar, stenhårda sängar och lite mat kan köra slut på vem som helst. Att dessutom ta nattflyget hem gör det inte lättare.
Men lite sömn på det så är jag redo för resten av semestern. Och vädret få vara som det vill, för det är det ju ändå liksom.

Det är som det är och det blir som det blir....



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0