There will be days...

Dagar... semesterdagar. De liksom rullar på.
Från dag till dag vet jag inte vad som ska ske, eller hur dagen kommer sluta.
För mig är det både bra och dåligt... Jag har haft och har väl ännu, en vilja och ett behov, att veta vad som sker. Antar att det har att göra med att jag behöver känna att jag kan förbereda mig för kommande situationer. DET bottnar i min låga självsäkerhet som gör sig påmind. Men dag för dag så märker jag att det blir lättare. Jag kan hantera det mycket bättre och tycker faktiskt att det är rätt skönt med lite "spontanitet"...
OCH.. jag känner mer och mer tro på MIG om inte annat.... Som sagt... VÅGA TA PLATS!!!
Dessa tre ord har kommit att betyda så mycket för mig och har liksom etsat sig fast i min hjärna, och liksom dunkar därinne varje dag, varje situation. Nästan som en sån där rullande reklamskylt längs vissa arenor.

Vissa stunder är svåra att hantera ännu. Och så kommer det att vara en tid framöver, men å andra sidan så är inte allt en dans på rosor. Livet prövar en, hela tiden. Hanteringen av dessa tunga, mörka stunder är något som jag klarar, med hjälp av mina underbara vänner, speciellt en, som är där i ur och skur, oavsett. Som peppar, kommer med kloka ord, och analyserar och puttar upp mig på rätt köl igen när jag liksom är på villovägar... vilket sker en del.
Jag vet att en tid av mer liv kommer. En tid där det finns fler möjligheter. En tid där jag kan få vara jag med allt vad det innebär. Allt.

Drömmer gör jag... lite för mig själv... Har liksom låst in dom lite, för mitt egna bästa.
För, let's face it, många av mina drömmar är nu faktiskt uppfyllda!!!!

Lev väl därute... ta hand om er... och visa era nära och kära att ni älskar dom.
Nära vänner, äkta vänner, och that special connection är något att måna om... Tro mig...
Jag har mist en....

Kommentarer
Postat av: The Librarian

<3 och kram helt enkelt

2011-07-24 @ 18:09:30
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0