En fån som ingen annan...

Min bästaste LL...
Hon är en klippa...
Hon är härlig...
Hon är kunnig... väldigt kunnig....

MEN... hon har väldiga problem med en sak...
Och det är sin fån.
Visst... jag uppskattar kärleksfulla ord, små sms titt som tätt...
Men det hade varit mysigt om det faktiskt VAR till mig...
Oftast är dessa mess från henne tätt följt av ett sms: FAAAAAn.....

Jag har bland annat fått veta att hon köper sallad, fått frågan hur det gick med mina skor, fått en fråga om jag kan möta henne vid bussen... och lite annat.
Hysteriskt kul är det alla fall.
Och jag blir lika förundrad varje gång... HUR kan man sända fel från en ajfån liksom... med tanke på konversationer som man bara fortsätter...
Funderar på orsakerna... vilka jag inte tänker nämna här.

En annan sak är att det verkar som att hennes ordbok i fånen inte är som allas andra. Hon måste ha fått en egen version. Eller så vill jag inte veta HUR vissa ord ens hamnat i hennes ordbok.
För er oinvigda kan jag säga att ajfån har en ordlista... som liksom ger förslag på ord om den anser att det du skrivit inte "finns", och trycker man mellanslag så snart detta ord kommer (att man faktiskt stavat fel) så ersätter den det felande ordet med det som den föreslår. Inget konstigt alls.
MEN.. om man trycker på det lilla krysset intill det föreslagna ordet så förstår den att man faktiskt VILL skriva som man gjort och lägger till och med IN det ordet i sin ordlista, för kommande meddelanden. Vilket är MKT smart.
SÅ... för att kunna skriva MYCKET märkliga ord så finns följande alternativ:
1 ) man har medvetet skrivit det och tryckt bort fånens förslag på "rätt stavat"
2 ) man har skrivit för fort och accepterat fånens ändring (alltså FINNS ordet i fånens ordlista)
Och hur ord hamnar där har jag redan förklarat....

Så... nu skulle jag verkligen vilja veta hur gårdagens lilla ord"fadäs" EGENTLIGEN gick till..... HUR ordet hamnade i hennes fån...

Dessutom vet jag ju att det inte bara var jag som fick känna av hennes sms:ande igår... hahaaaaa....


Hur som helst...
Underbara goa lilla LL... du gör verkligen ALLT för att göra vardagen lite ljusare.... för oss alla....

TACK!!!

Kommentarer
Postat av: The Librarian

Meeeen!!! DET ordet har jag INTE INTE lagt till!! Gaaaah ... Asg...

2011-12-12 @ 13:47:18
URL: http://littlelibrarian.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0