turbo....

Ja, det är så det känns.
Har ju inte bloggat på evigheter.... SKÄMS på mig...
Men som förr så har det ju sina förklaringar....
Livet går på i 300 ...  dagarna liksom flyter ihop till en enda sörja.
Det känns VERKLIGEN inte som att det var måndag för en vecka sen liksom. För jag minns den måndagen som den var igår typ, men ändå har det gått 7 dygn sen dess. Galet.

Helgen då... ja, jag trodde det skulle bli en jobbig helg med tanke på saker som skett mellan dessa fyra väggar. Men jag tog en ny riktning och valde att låta det lägga sig lite. Vilket visade sig vara rätt move för nu.
Räddningen som kom till oss, mig, var en skänk från ovan kändes det som. Förändringen är tydlig och jag hoppas att den består.

Konstaterande efter helgen:
* FF behöver panta oftare... asgarv.....
* det GÅR att få Dotra att plocka fram dammsugaren HELT på eget initiativ...
* det GÅR att inspirera henne att SJÄLV vilja kasta saker (och nu pratar vi om värsta ekorren...)
* det är hejdlöst bra att Dotra har en halvlillasyster som man kan skänka en hel massa saker till, för då slipper jag diskussioner med Dotra om saker ska kastas eller inte...
* gör saker DIREKT annars blir de inte av alls... detta gäller; kasta saker, bära ner i förråd, fixa bytadäcktid, panta, vika in tvätt....
* ETT fönster kan LÄTT bli fyra.... suck... så går det när man försöker göra det enkelt för sig...
* FF ska tydligen ha på sig klänning oftare (okejdå... det var ett konstaterande efter idag, men ändå...;))
* Det GÅR fortfarande att sova i mer än 5 timmar i sträck (nåja, nästa alla falla)... HURRA!!!!!!!!!!!!!!

Veckan:
- sommarskruda Pärlan.... (ja, jag vet... lite sent....)
- få Pärlan att bli godkänd....
- worka...
- muskla
- vara orolig då Dotra ska på galej.... (HUGA....)
mm mm mm

See ya....!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0